01 april 2012

Trevlig kväll!

Denna bukett kom en av mina goda vänner med igår kväll!
Sprakande påskig tycker jag. Så härlig!

Samma vän gav mig även denna scarf och armbandet. Så fina!
Någon av er kanske minns den mintgröna "jeansjackan" med 
volanger som jag köpte för ett bra tag sen?! Denna scarfen är
till den. Har suktat men helt enkelt inte kostat på mig den. Och
armbandet är ju i absoluta favoritfärgen! Kunde inte bli bättre!
Man blir så glad!

Titta vilken söt betongängel till trädgården jag fick! Hon kom
ihop med den fina zinkkannan och en hemmaodlad
tomatplanta. Tänk vilket förtroende, att ge mig en så´n planta!
Hoppas att jag kan förvalta det. Vackra, lite ovanliga, tulpaner
i vas kom från en annan av vännerna. Det är så roligt med
presenter, det är bara att erkänna!  =0)
Vi hade en trevlig kväll/natt och jag gick och la mig halv fem
i morse. Lite trött börjar jag allt bli då jag vaknade vid nio.
Men vad sjutton, jag firar så sällan min födelsedag så här så
lite trötthet är det allt värt.

Nu i kväll fick jag ett ryck när solen kom tillbaka och gick
ut och planterade mina väntande vårblommor. Nu återstår
att se om rådjuren tar blommorna även på min sista pensé...
Och på den lilla rosa bellisen. Tror nog att de tagit även så´na
tidigare. Håll tummarna för att de får vara i fred. Har gjort
ett litet test men det visar jag en annan dag. Då kanske jag
även kan redovisa resultatet...  ;0)

Tack för era gratulationer! De glädjer mig!

Ha en fin påskvecka!


12 kommentarer:

LissasVita sa...

Låter som en väldigt trevlig kväll...inte fel att bli uppvaktad alls... Kramen Lisbeth

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fina presenter!
Grattis i efterskott!
Kram kram

Lillemor sa...

Vilka fina presenter. Betongängeln var ju så fin ska hålla ögonen öppna efter något liknande.
Kram Lillemor

Lily sa...

Fina presenter du fått ♥
Visst är det kul med presenter :-)
Ha en fin vecka
Kram Lily

Anette Ryan sa...

Grattis! Vilken tur att du fyllde år så att du fick mer blommor nu när liljorna vissnat. Själv har jag lååångt kvar till någon bemärkelsedag så det får bli till att köpa själv tills dess.
Du måste ha fyllt typ 21 eller så då du orkade vara ute till fem på morgonen. JAg hade varit död dagen efter om jag försökt men så är jag äldre än 21 år!!
Kram Anette :-)

Vardag och flärd sa...

Så uppvaktad du blivit och visst är det roligt att få presenter! Scarfen blir utmärkt till din jeansjacka.
Strö ut blodmjöl runt blommorna så får de vara ifred för rådjuren.
Kram Eva

Vitsippan sa...

Hejsan Tindra !

Har Du också fyllt, då får jag väl gratta i efterskott.

Det är så vackert på Din blogg.Rofyllt.

Det behöver jag känna lugn för att må bra, vilket jag mestadels gör varje dag.

Må så gott!

kram Mi

Snäckskalsdalen. sa...

Världens största gratulation i efterskott!
Vilka fina presenter du fick, alla var fina, dom känner dig väl, dina väninnor, det är bra.
Men kloka, vill vi bli det? Näää.
Skrattade åt din kommentar att om träden som mannen min lutade sig mot skulle falla så skulle han bli kall om huvudet, han hälsar och tyckte det var roligt skrivet!
Agneta kram

Black Iris sa...

Gratulerar så mycket i efterskott.. Vilka underbara vänner du har som kommer med så fina saker..

Kram Maidi

Sari sa...

Hejsan!
Länge sedan sist....
STORT hjärtligt GRATTIS till dig i efterskott! Vilka fina presenter du fått!
Inte kul när vårblommorna lockar andra till att äta dem.... Håller tummarna för dig!
GLAD PÅSK!
Kram Sari

hemma på Hasselgatan sa...

Grattis i efterskott.
Så fina presenter du fick.
Glad Påsk!
Agneta

Hanna sa...

Grattis i efterskott och en Glad Påsk.
Kram
Hanna