20 april 2012

Dubairesan, del 3...

Vi tog en tur till de äldre delarna av Dubai någon 
av de allra första dagarna på vår resa.

Här promenerar vi inåt land längs Dubai Creek på
Bur Dubaisidan. Längre in låg många restaurangbåtar 
förtöjda. Men jag vet inte om de lämnade kajen eller
låg där för gott så att säga.

Här går vi i riktning mot havet. Det vi ser på andra sidan 
är Deira. Där skulle finnas både guld- och kryddsouk
men vi tog oss aldrig dit. Jag fick nog i tygsouken. Vill 
ju kunna kuka i lugn och ro men det kunde man glömma. 
Iallafall i området med pashminasjalar...

Här är rester av en gammal byggnad och under den, 
så vitt jag förstod, finns Dubai Museum.

Här är samma byggnad från andra sidan. Vacker båt!
Det var roligt att ha sett i allafall något av de äldre delarna
av sta´n. Mycket är så nytt och flashigt.


4 kommentarer:

LissasVita sa...

Så härligt att fylla på soltimmarna lite....Kramen Lisbeth

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker om resereportagen du gör, det är roligt att se bilder från ställen man bara hört talas om.
Agneta kram

Jenny sa...

Fina bilder Vännen!

Jag som nästan aldrig åker nånstans själv tycker det är kul att se dina inlägg från era resor:)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

Lillemor sa...

Spännande och roligt att se bilder från Dubai som jag bara läst om.
Läser och tittar ikapp din blogg nu när jag är tillbaka i Sverige.
Kram Lillemor