29 mars 2012

Dubairesan, del 2.

En sen eftermiddag tog vi taxi till Dubai Marina. Dels fanns 
där ett shoppingcenter men det skulle även gå att promenera 
där. Många höga hus som skuggade oss.

Efter en bits promenad kom vi ned till stranden. Längs de
höga husen fanns en gata som det kördes "glassiga" bilar på i
mängd. Glida fram lite så där mellan stranden och husen ni vet.
Folk som tittar beundrande på en. =0) Även vi som 
promenerade hade gott om utrymme att glida fram på längs 
gatan. Även om ingen tittade beundrande på oss...  ;0) Där 
fanns även många restauranger med uteservering. Så där 
slog vi oss ned och fick oss ett skrovmål. Kul att sitta och titta
på folk!

Utsikt åt andra hållet. Bakom "planket" finns ett Hiltonhotells
(om jag inte minns fel) privata område.

Även stranden är avspärrad för hotellets gäster. Husen ni ser i
bakgrunden ligger på "The Palm", den konstgjorda ön i form av
en palm. Där pågick byggnationerna för fullt! Tyvärr tog vi oss
aldrig dit ut. Man kan inte hinna/orka allt!

I morgon skall både jag och vår ena katt till "Farbror Doktorn".
Hoppas att det går bra för oss båda!

Ha en skön fredag och helg!


7 kommentarer:

Hanna sa...

I Dubai har jag aldrig varit. Det hade varit så spännande att åka dit någongång.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilken underbar resa. Har aldrig varit dit, kanske någon gång. Ha en fin kväll, kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Det måste ha varit en alldeles speciell resa, kul att du visar oss!
Tack för tipset om Tygaffären, blir ett besök där nästa gång jag är i stan.
Lycka till båda två imorgon!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Kul att ser fler bilder från Dubai! Det är en jättehög stad! Och stranden, var den badvänlig? Inte så mycket folk ser man.
Hoppas det går bra för er båda i morgon.
Kram Agneta

LissasVita sa...

Vilka imponerande byggnader!! Njut varenda minut av er ledighet!! Kramen Lisbeth

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka härliga rersminnen du har, och man minns ju saker via sina foton. Lycka till hos doktor/veterinär idag.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Anette Ryan sa...

Har alltid tyckt att Dubai låtit spännande att se. Kanske kan lägga till det som ett "stop-over" på väg hem till Sverige någon gång.
Du kan nästan få mina liljor för snart slänger jag ut dem. De doftar SÅÅÅ starkt att jag nästan får ont i huvudet. Brukar hålla mig ifårn denna sort men vad gör man när man får dem och de är ju så fina att titta på.
Förresten du får ta och lägga till dig som följare så att du inte tappar bort mig igen ;-)
Ha en härlig helg!
Kram Anette :-)