18 mars 2012

Dubairesan, del 1

Här kommer några foton från vår resa. Det går en femfilig 
motorväg (åt varje håll!) genom Dubai. Vi bodde på insidan 
den från havet sett. En eftermiddag tog vi en promenad över 
till andra sidan, till Jumeira, via Metrostationen i närheten.

Här är världens enda sjustjärniga hotell, Burj Al Arab.Tyvärr
har de stängt för dagsbesökare numera. Det hade varit kul att
få titta in där. Man kunde i och för sig boka Afternoon Tea
såg jag på nätet innan och det var jag lite sugen på. Men det
kostade skjortan och så skulle man dessutom behöva packa
ned finkläderna. Och det kändes ju lite onödigt för ett enda
tillfälle. Så det blev inget med det. Visst är byggnaden är
fantastiskt läcker?!

Alldeles till höger om hotellet ligger en vattenpark. Där var 
vi visserligen aldrig inne men det såg väldigt exotiskt ut. Lägg 
märke till beläggningen på gator och trottoarer. Marksten!! 
Vilket jobb! Detta förekom i mängder.

Strax intill Burj al Arab fanns en "Open Beach", en strand
utan inträde dit vem som helst kunde gå. Jag tror den även
kallas "European Beach" för att det i princip bara är turister
där. Där var även en hel del surfare denna eftermiddag.
Vi satt ett tag på en låg mur och bara njöt av miljön. Sen
blev det taxi hem... Det var närmare 3 km att gå hit från
vårt hotell så det fick räcka.

Fler "reportage" kommer att dyka upp. Men bara om ni
är intresserade, vad klart!

Hoppas att ni har en fin söndag!


11 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ja det är jätteroligt att se bilder från er resa. Wow vilket häftigt hotell! Fast där har man väl inte råd att bo :)
Är det dyrt att resa och bo i Dubai? Och vad hittar man på där? Är det mest sol och bad som gäller?
Kram från frågvisa jag!

Anonym sa...

Härliga bilder du delar med dig av ♥
Häftigt hotell!
Ha en go söndag
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har bekanta som bott i närheten av Dubai, men har sett väldigt lite foton. Så det är jätteroligt och se dina bilder.
Kramar
AnnaMaria

Anna smyger in.. sa...

Oj..jag svimmar...så fint vackert o underbart..tänk så roligt det är att få se världen...

Black Iris sa...

Såna här exotiska resmål är det alltid roligt att se bilder ifrån.
Måste ha varit en härlig resa..

Kram Maidi

Lilla Lycksta sa...

Roligt att få se bilder från din resa. Måste ha varit en upplevelse dessutom sol och värme, härligt. Ha en fin söndag.

Kram Camilla

Anna sa...

Hej !

Vilka otroligt fina bilder och vilken resa du måste ha varit med om =)
Ska bli spännande och se mer !!

Kramar ifrån mej

Lillemor sa...

Oh vad härligt det ser ut.
Blir spännande att se fler bilder.
Kram Lillemor

Vita små hjärtan sa...

Vad härligt det ser ut!!!!!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Agnetha

Snäckskalsdalen. sa...

Jättekul att se bilder från Dubai och jag gissar att ni hade det precis som man ska ha det på semestern - underbart! Läckra bilder. Och fantastiska byggnader.
Vilket är härligast nu då, Florida eller Dubai?
Du har så fina tyger till underkläderna du syr. Det måste vara ett otroligt pillande att få ihop underkläder, jag nästan inte förstår hur det går till.
Kul att du är hemma igen och gissa om vi vill se fler bilder. I alla fall jag!
Och ja, visst är det fint det lilla stenslottet, så du hade redan sett det. Jag tvärnitade när jag fick syn på det - georgeous! Tänk ett sånt med en fantastisk rosträdgård.
Nattkramar

Helena sa...

Jag såg ett tv-program om själva byggandet av det hotellet. Det var faktiskt intressant! Verkar vara fint i Dubai, så dit reser jag gärna om jag får möjlighet.