04 februari 2012

Vårshopping!

Såg denna söta jacka på Kapp Ahl förra helgen, fastän i rosa.
Det är ju en av favoritfärgerna men jag var osäker på nyansen
och jag har ju en del i rosa redan. Kikade in i igen i onsdags
och döm om min förvåning då den hängde där i mintgrönt! Så
himla fräscht. Och det påstås ju vara vårens färg nummer ett i
år. Inte för att jag bryr mig så mycket om det. Mer var det så
att jag faktiskt gillar färgen och blev lite 80-talsnostalgisk. =0)
Så givetvis slog jag till! Fanns en matchande scarf också som
jag går och värker på...

Nu väntar jag på att Mamsen skall dyka upp. Hon skall på
en återträff här i sta´n ikväll och har tingat sovplats hos oss.
Och så får jag väl återbetala en del av tonårens skjutsande.
Hi, hi.

                                                

Tack, ni rara, för de fina kommentarerna om vårt sovrum!

Ha en fin lördag!

9 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Ja den var jättefin jackan! helt rätt 80 talsstuk! Kul att mamsen kommer till er då...Ha en trevlig kväll o tack för tassen inne hos mej Kram Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, sovrummet blir kanonfint, du kommer att sova som en prinsessa!
Jackan var jättefin och det är så läckert med turkost och färgerna runt omkring där. Vackert till oss nordbor!
Ta nu hand om mor din, och förmana henne så hon sköter sig!
Agneta kram

lotta sa...

Underbar jacka. Kanske med en rosa sjal till! Vår vill vi ha nu! Kram Lotta

Mormors gård sa...

Hej!
Vilken fräsch jacka!
Gillar din tapet i sovrummet :)
Ha en skön lördagskväll!
Kram, Jessica

Monica sa...

Jätte fin jacka du köpt! "värk" inte för länge på den fina scarfen...slå till!
Men du sååååå fint det blir i sovrummet! Tänk vad skönt ni kommer att sova där i era sängar bland blommande syrener.
Må väl och var rädd om dig!
Kram & vink från mig.

Vardag och flärd sa...

Det var inte illa att köpa vårkläder i denna kylan! Jag plockar fram fler och fler vinterkläder nu.
Ja, klart du måste ta hand om mamma när hon ska ut och svira!
Kram Eva

Lilla Lycksta sa...

Kanon fin jacka i en fin nyans. Visst längtar man efter att få ta på vårjackan, men en så länge är det dunjackan som gäller:(

Vad super läcker tapeten blev i sovrummet. Ha en fin söndag.

Kram Camilla

Anette Ryan sa...

Vad uppfriskande att låsa att någon shoppat vårkläder. Allt jag kommit över i bloggvärlden och på FB de senaste dagarna är hur kallt det är i Sverige. Men det är klart man kan ju bli sugen på tvärtom ;)
Klä dig varmt och må så gott!
Kram Anette :-)

Lillemor sa...

Vilken fin jacka. Kul att du slog till på den. Visst är det roligt när man hittar något så där som man faller för.
Kram Lillemor