05 februari 2012

Mera vår...

Lite vårblommor är aldrig fel så här i kylan.  ;0)  Åt frukost
med Mannen i mitt liv och lilla Mamma vid dessa blommor
och tända ljus idag. Kändes som en bra start på dagen!

Idag har jag fått ytterligare en liten virklektion av Mamma.
(Fick en mitt i natten på Kielfärjan senast.) Kan säga att
virkning inte är min starka sida. Tålamod och koncentration
krävs. Känner mig hur valhänt som helst. Mamma tycker att
det är konstigt att jag då har tålamod till att klippa och
klistra kort och dessutom trä små pärlor till smycken när jag
inte riktigt har tålamod till virkningen. Men så´n är jag!
Mamma däremot gillar inte alls att klippa och klistra. Som
det kan bli...
Nu skall jag färga håret. Var ju till frissan och klippte mig
i fredags. Köpte med mig färg därifrån för endast 39 kr/st.
Pga kartongbyte. Vem bryr sig om kartongen i det läget??!
Fynd tycker jag!

Ha en fin vecka!

10 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Ha en skön vecka kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Kämpa på med virkningen, det är jättekul!
Kram Eva

Änglarum sa...

Hej! skulle också vilja lära mig att virka,har en mor som virkar o stuckar o syr,men har inte ärvt någotdera tyvärr..bara blom intresset ;) ha en fin vecka!kram vännen /Jessica

Vita små hjärtan sa...

Mysigt med virkning!!!!! Vill oxå!!!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Agnetha

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Vad roligt att virka, själv har jag inte kommit så långt än.. Började att virka en gång i tiden, men tålamodet är inte det bästa ;) Hoppas att hårfärgen blev fin :) Ha nu en bra vecka! Kram på dej

Snäckskalsdalen. sa...

Jo, men du är ju så fingerflink så jag tror nog du kan lära dig virka. Handlar det kanske lite om motivationen och lusten.....sen när du kan så kan du virka överallt, på flyget, framför tv:n, när man väntar på tåget, det är så lättvindigt att ta med.
Och jag borde gå och göra något åt mitt hår jag med. Missade tiden i julveckan för jag var förkyld, så jag har så att säga gått över tiden.....
Agneta kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Låter som en mysig morgon!

Vad bra att du fick hårfärgen till det priset, spelar ju ingen roll hur kartongen ser ut:)

Är säkert på att du snart är hur duktig som helst på virkningen;)

Ha en fin vecka!

Kraam Jenny

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Virkning tycker jag är roligt.Har du kommit så långt än, så du tycker det?
Du är ju så pysslig,det klarar väl du galant.
Billig hårfärg är ju perfekt.
Här ska också färgas hår(inhandlades på Gekås:)
Önskar dej en fin vecka.
Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snart virkar du lika bra som du gör kort, jag tror du har pysslet i händerna. Pärlhyacinter är så fint och vita har du hittat också.
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Elvira är inte alls lika förtjust som Gösta att ligga framför elden:)När Peter tänt brasan vill hon sitta där en stund i hans knä o bli klappad men sen när det börjar bli för varmt då smiter hon iväg:)

Ha en trevlig eftermiddag!

Kraam Jenny