08 februari 2012

Lite ledsamt...

Igår var det ett år sen vi var tvungna att ta bort vår högt
älskade men gamle kattkille. Han var då nästan 18 år
och 10 månader. Ingen dålig ålder för en utekatt! Vi har
saknat honom kan jag säga. Och det är så tomt i
knävecken när jag sover...

Nu vakar han över oss från väggen i vardagsrummet.
Vi såg en liknande tavla av en svart panter för några år
sen och försökte efter det att få ett bra foto att använda
på vår käre kattherre. Men inte förrän han inte fanns
hos oss längre fick vi tummen ur att göra en canvastavla
med honom på. Men bättre sent än aldrig!

Ha en fin kväll!

18 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! vilken fin kisse,förstår att ni saknar honom!jag har själv inga husdjur,men tror det stämmer att de är människans bästa vän..kram Jessica

"Hemmet är min vrå" sa...

Ja vad ledsamt, vi misste 3 katter på 1 år, så det blev så tomt efter. Har funderat att skaffa en till, men nu tycker jag det är rätt skönt att inte vara bunden. Din kisse var så söt, ha en mysig kväll. Kram Mimmi

Lilla Lycksta sa...

Ja det är ledsamt och tråkigt att tvingas skiljas från en kär vän. Vi var tvungna att ta bort vår kisse som blev sjutton år förra våren. Jag saknar henne enormt.

Tavlan med kissen är jättefin. Ha en fin fortsättning på veckan.

Stor kram Camilla

promenader på landet sa...

alltid sorgligt, när djuren dör:( Jag tänker på dig och skickar många kramar/ Maria

Vita små hjärtan sa...

Å det är ju så ledsamt när de lämnar oss de goa varelserna. Min blev sjuk och dog i somras. Jag har två nya. Hade väl tänkt en, men de kom från samma hem så då blev det så. Jag ångrar mig inte en sekund.
Kram Agnetha

♥ Carina ♥ sa...

Det är ledsamt när husdjuren dör. Dom är ju som familjemedlemmar...
Kram

Anette sa...

Åhh lilla missegubben ,vi hade också katt en gång men han blev bara 9 år ...vi fick ta bort honom hastigt utan förvarning:( inte kul.
Så förstår hur du känner.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Sussie B sa...

Jag vet precis hur du känner det och visst är saknaden stor mycket större än man kan någonsin tänka sig.
Jag och min man fick också åka till veterinären för att ge våran lilla kisse en sprut. Han vara dålig och plågades av en tumör så det fanns inget annat att göra. :'(

Kram
Sussie B

Vardag och flärd sa...

Vi har också katt och det är så gott! En katt liksom bara finns där! Men ni har väl en liten också?
Kram Eva

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fin han var er gamle kattkille! Jag är säker på att han har det gott uppe i katthimlen nu:)

Den canvastavlan var ju riktigt fin! Ett bra minne av honom!

Kraam Jenny

Tant Öst sa...

Hej Vännen !
Vi sitter på hotellet o surfar runt lite. :-)
Fick jätte tråkiga nyheter hemmifrån , då den yngsta
Sonen ligger inlagd. :-(
Är tungt men vi kan inget göra härifrån.
Kramar från värmen i Karibien

Tiger sa...

Förstår att ni saknar er gamla kisse! Att ha levt med en katt i familjen så många år sätter förstås sina spår. Läcker tavla ni har gjort!

När vår förra katt dog var vi utan katt i nästan 2 år. Tyckte att det var skönt att kunna åka bort utan att skaffa kattvakt. Men saknaden var stor och när vi "snubblade" över en kattunge när vi minst anade det, fick vi en ny familjemedlem. :-) Ligger ingen av de andra katterna i sängen hos dig?

Vinterhälsningar
Elisabet

Fågel Blå sa...

Så ledsamt!!!!
Förstår din sorg,,, vi hade också en katt som vi fick ta bort!!!
Ta väl hand om dej
Kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ja, dessa små djur som man minns så länge man kan minnas. Ibland blir man alldeles överledsen över att dom är borta. Det var en aktningsvärd ålder, jag tror jag minns när du skrev om honom. Lilla pissen!
Agneta kram

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, det är ledsamt att mista sina älskade djur!
Han ser ut som våran kisse. Hon har kommit till oss så vi vet inte hur gammal hon är. Men minst 14 år är hon.
Det var en fin tavla ni gjorde!

Ha det bra!
Agneta

rosenälvorna sa...

Hej, tack för titten hos mig:) visst är det hemskt att förlora sitt husdjur, skönt är ändå tanken på att de slipper lida. Det kan hjälpa lite i sorg och saknad. Nu har jag ju min lilla Elsa, men visst tänker jag fortfarande åå min första hund som fick lov att avlivas för snart 19 år sedan. Men nu fins det glädje i att ha haft henne. Fin bild som ni har tagit på honom. Han finns kvar med ett vakande öga:) fina smycken gör du oxå, ska kika lite mer framöver. Kram Christina

Fiffiga Systrar sa...

saknaden efter ett husdjur kan vara enormt stor. Just det där självklara som man kanske inte tänker på annars blir så påtagligt när de inte längre finns.
Vi önskar dig en fin fredag! kram emelie och elin

Hobbykällaren sa...

Visst saknar man dom, husdjuren, är ju en del av familjen. Vilken bra idé med canvastavlan. Ha en skön helg. Kramar från oss.