25 januari 2012

Utmaning...

Har fått en utmaning av rara Sus med bloggen
Min Vindsvåning på Landet. Den kom till min
blogg Tindras Pärlor men jag väljer att presentera
den här.
Utmaningen är att svara på 10 frågor och här
kommer mina svar:

* Vad gjorde du för 10 år sen?
Ärligt talat? Inte en aning... Jo, jag började att
ta mc-lektioner i mars!

* Vad gjorde du för ett år sen?
Knappt att jag vet det heller. Men jag oroade mig nog
en del för vår gamle älskade katt. Han började bli
skröplig.

* 5 snacks du gillar?
Bara fem?! Mmm-kulor, rosa-vita skumnappar, never stop,
Gott & Blandat, colaflaskor.

* 5 sånger du kan utantill?
Älskar att sjunga med i texter så jag kan ett antal med
U2, Orup, Robbie Williams, Take That, Tomas Ledin,
Madonna m.fl, m.fl. Men jag sjunger hellre än bra...

* 5 saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär?
1. Köpa ett hus vid havet.
2. Köpa en lägenhet på Miami Beach. (Härligt med drömmar!)
3. Sluta att arbeta.
4. Resa!
5. Ägna mig åt mina hobbies.

* 5 dåliga vanor
1. Jag svär alldeles för ofta!
2. Dålig på att plocka undan efter mig.
3. Dåligt tålamod med vissa saker.
4. Sover för lite.
5. Köper för många tidningar.

* 5 Saker du gillar att göra
1. Sitta i soffan och slöa
2. Pyssla
3. Resa
4. Läsa
5. Vara vid eller på havet

* 5 Saker du aldrig skulle klä dig i el köpa.
1. För tajta kläder.
2. Lejongula kläder.
3. Kortkort kjol med bara ben.
4. Dubbelknäppta plagg.
5. Byxor där halva rumpan syns när man sitter.

* 5 Favorit saker
1. Mannen i mitt liv
2. Mina vänner
3. Våra katter
4. Ringen jag fick på min 40-årsdag.
5. Örhängen jag fick på min 40-årsdag.

Eftersom utmaningen hunnit cirkulera lite nu så
ger jag den vidare till dem som vill berätta mer om
sig själva. Jag är nyfiken på er!  =0)

10 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Ojojojoj här står det mycket hihi...Äsch varför inte, du dresserar dina katter och jag hunden så skall vi nog fixa det asgarv!!! Krammm A

bakom berget sa...

Spännande med utmaningar. Du var den andra på min blogglista som hade fått den här i kväll. Jättekul att få veta lite mer om bloggare man följer.
Kram på Dig!
Åsa.

maria sa...

Den där listan har jag oxå gjort :)
Fint var det här..

Ha en fin dag !
Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt och läsa din lista.
Ha en mysig dag
Kramar
AnnaMaria

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Kul att läsa lite om dig! Så roligt att träffa en bloggerska på riktigt!

Ha en bra dag!

Kram Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Det var jättekul att läsa om dig lite mer! Man har ju en bild och så fylls den på lite grand, det är kul!
Köp ett rymligt hus i Miami snälla, så att du kan ha bloggträff!
Kramar

Lilla Lycksta sa...

Roligt att få veta lite mer om dig. Ha en fin fredag och kommande helg.

Kram Camilla

Puumuli sa...

Hah, man fick ju skratta när man läste om dig! Så kul att få veta mer om dig.

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul att få läsa lite mer om dig;)

Ha nu en skön helg!

Kraam Jenny

Anna smyger in.. sa...

Jag tycker om det jag läser..du har fatta grejen att ta vara på livet..grattis till det..

Man ska inte städa sig igenom livet..bara hålla undan det värsta så man trivs..Miami..ja men då hänger jag med :)