29 januari 2012

Sovrummet...

I torsdags lyckades vi äntligen komma fram till vilken tapet
vi skall välja i sovrummet. Skönt! Det blir den här fina
syrentapeten i serien Falsterbo från Boråstapeter. Den skall
sitta på en av de låga väggarna under snedtaket och på
väggen ut mot hallen. Fönsterväggen skall kläs med vit
liggande panel.  Den andra snedtaksväggen har garderober,
modell skitfult hemmabygge anno 1970 (fattar inte varför vi
inte rivit det tidigare...), så där skall vi också fixa till något
men har ingen lösning än. Tapeterna kommer upp senare
idag. Panelen är på väg hem på kärra precis nu.
Spännande!

Nu skall jag fortsätta att stöka runt i vårt kaosartade hem!
Ha en fortsatt fin söndag!

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till ditt fina smycke, toppenbra val av Anna och ge dig det. Kommer bli fint med nya tapeten, allt du beskriver låter snyggt.
Kramar
AnnaMaria

♥ Carina ♥ sa...

Vilken vacket tapet! Kommer att bli bra. Du tar väl före-efter bilder och visar? :)
Ha en skön söndag!
Kram

Uttan sa...

Men..... Den har Vi också!!!! Jag bara älskar den ♥ om Du e nyfiken hur det blev hos Oss kan Du kolla här http://hemmahosuttan.blogspot.com/2010/11/flyttat-tillbaka.html

Ni kommer inte att ångra ER.

Kram!

"Hemmet är min vrå" sa...

Jättefin tapet, kul att se helheten sen. Ha så bra. Kram Mimmi

Monica sa...

Wow, vit syren som jag tycker sååå mycket om! Kommer att sitta som en "smäck" på er vägg.
Kram och vink från mig.

Vardag och flärd sa...

En underbar tapet! Så kul att fixa till så blir det ett nytt rum!
Kram Eva

LyckligaPraliner sa...

Åh det kommer att bli jättefint! Jag tänker på tapeter och färg varje dag. Jag önskar och längtar. Det är mycket som behöver göras här hos oss. Men i år ska det ske.

Välkommen som följare hos mig :)

Hoppas du får en fin vecka!/Ann-Louise

Jenny sa...

Kommer bli jättefint Vännen!

Ser fram emot att få se bilder från sovrummet sen när det är klart:)

Ha en bra dag!

kraam Jenny

Lilla Lycksta sa...

Vilken fin tapet. Det kommer att bli hur fint som helst. Du måste bara visa oss sedan. Ha det gott!

Kram Camilla

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastisk tapet! Och syréner som motiv, mycket bättre kan det inte bli. Det är väl kul när ens inredningsidéer lossnar och man liksom ser ljuset.
Agneta kram

Änglarum sa...

Hej! tapeten är verkligen vacker..önskar dig en fin vecka o tack för titten ♥ kram Jessica

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Detta kommer ju att bli så snyggt. Lycka till! En otroligt vacker tapet. Ha de gott Kram Maria

Gunillasljusglimtar sa...

Åååh va fin den var! Visst är det kul att fixa till rum! Ha eb bra dag Kramis Gunilla..Haft/har svårt att komma in till dej gumman! ♥

Familjen Zaar sa...

Riktigt läcker tapet ! Jag gillar ;)
Lycka till med sovrummet !
Kram Anki

Vita små hjärtan sa...

Läckert! Kommer bli kanonfint!
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Helena, Craft and Creativity sa...

Bra val! Den tapeten är helt underbar! :-)