31 januari 2012

Sån´t folk!

Idag kom våra nya sängar och det ingick i köpet att få
dem hemkörda, inburna och monterade. De två killarna
blev nog lite överraskade att de skulle bära två våningar
upp. Även om vi faktiskt uppgivit det vid köpet. De
verkade ju inte helt "bärsmarta" heller. De fastnade redan
i första trappan och jag fick tala om hur man får upp
långa saker i en så´n trappa. Så långt var allt någorlunda
väl. Sen fastnade de ju i nästa och då ville de att jag
skulle montera ned trappräcket... Inte helt lätt men jag
började. Men gamla övermålade skruvskallar med
dåliga spår är inte helt lätt att komma överens med.
Killarna hade ett körschema så det lämnade en säng
halvvägs upp i trappan och en nere i entrén. Där stod
jag och kände mig som om jag sålt smöret och tappat
pengarna. Det var ju inte så här det skulle bli! Jag
skulle ju piffa och fluffa när de varit här. När så
"Mannen i mitt liv" kom hem gav vi sängarna en match
och fixade dem ända upp på mindre än tio minuter
per styck... Vad säger ni om det?! De där killarna
behöver lära sig lite bärteknik helt klart. Allt är inte
bara rakt fram och goda marginaler...
Nu skall jag hoppa i min nybäddade säng och hissa
upp både huvud- och fotände. Skönt för min rygg!
Natti, natti!

Kram Fröken Tindra

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så dumt! Men tur att ni är händiga du och mannen. Hoppas ni sov gott inatt!
Kram Eva

Anette Ryan sa...

Gu´vilka klåpare. Har du ringt tillbaka till affären och berättat att de har folk som inte kan utföra sysslorna de utlovar sina kunder? Det skulle jag göra.
Tur att du och mannen är rediga och fixade till det så ni inte behövde sova i trappen.
Kram Anette :-)