06 januari 2012

Plötslig vårlängtan...

Hej mina Vänner!
Så här vårlikt var det utanför en blomsteraffär jag gick
förbi igår. Åh, vad härligt det såg ut! Och idag skiner
dessutom solen! Underbart! Till skillnad från i tisdags
kväll då jag och lilla Mamma lämnade Gekås-varuhuset...
Regnet öste ner och det var flera cm blött slask på marken.
Usch! Som väl var fick vi regncapear (hur stavas det??)
vid utgången. Och dagen för övrigt var mycket lyckad.
Jag köpte inget direkt heminredningsaktigt som jag hoppats
hitta men det blev faktiskt några klädesplagg för
ovanlighetens skull. Dessutom hittade jag det där Zumba-
DVD-paketet som visas på tv ibland till ett bra pris. Igår
kväll provade jag och det är inte helt lätt vill jag lova men
tiden gick fort! Så det blir fler gånger.

Ha nu en fin Trettonhelg!

14 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! ja då blev det ett o annat fynd i Gekås då :) ja nu har vi lite snö här,så nu blev våren framskjuten igen.. Trevlig helg ♥ kramniz Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många vårblommor och välja på, här i vår lilla håla fanns bara tulpaner idag. Den där zumba-dvdn låter intressant.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Vackra blommor. Jag har köpt hem vita tulpaner både i kruka och bukett :O)
Kram Agneta

Lilla Lycksta sa...

Förstår att du blev glad att går förbi blomaffären. Härligt nu när alla vårblommor kommer. Ska till torget i morgon här i stan, för att köpa vårblommor. Ha en trevlig helg.

Kram Camilla

Anna smyger in.. sa...

Ja eller hur nu har blomsterhandlarna snabbt som ögat försett oss med vårlökar..och jag bara frossar i dem. Att gå förbi en sådan butik är nästan förbjudet..in o handla..:)

Mmmmm det har varit förfärligt slaskigt o blött..blåsigt..vilken tur att turen blev trevlig trots regn o rusk.

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj vad kul att du vann 10 000 kr, och för ca 20 år sedan då var det ju ännu mer;)

Underbart nu när vårblommorna kommer i blomsteraffärerna!

Kram Susanne

Gunillasljusglimtar sa...

Härlig bild på fina blommor! Ska köpa lite nytt nu mina dör här snart...ja du var där ja..lite folk eller? Kul att handla lite då..kramis gunilla tack för titten ♥

Vardag och flärd sa...

Hej Tindra!
Kram Eva

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

Birgitta sa...

Önskar dej en fortsatt skön långhelg.
Kram Birgitta

Monica sa...

Med ett stor bukett tulpaner av alla vårens färger önskar jag Dig en skön helg!
Kram från mig.

Chubby N Chieque sa...

Medan jag surfade på mina svenska bloggkompisar hamnar jag hos dig.

Vilken fin blogg! Jag har verkligen kollat och så många fina inspirationer som jag kan ta med hem, §;-)!!!

Ha en skön helg,
/Chie

Nelya sa...

Vilka ljuvliga vårblommor! Tack för din hälsning hos mig och ha en fortsatt fin helg!
Kram kram
Nelya

Vita hjärtan sa...

Hej :)

Dom där Zumba-DVD:erna har jag också kikat lite på, verkar roligt OCH jobbigt, vilket är perfekt ;) Också så sugen på att åka till Ullared, behöver lite nya lampor nu när man plockar bort alla adventsstjärnor, men jag har ju rätt långt dit tyvärr...

Ha en bra vecka!!
Kram Annemari