10 december 2011

Jag längtar tillbaka...

Vi kom ju hem från vår semester för en dryg vecka sen. Ute
blåser det som skam. Och även om det blåste en del på Miami
Beach de första dagarna så var det ju rena drömmen jämfört
med vad vi har här hemma. Jag drömmer mig tillbaka...

Soluppgång över Miami Beach... Så mysigt att gå ned på
stranden tidigt på morgonen.

Utsikt från rummet åt ena hållet. Jag kunde ligga i min säng
och bara betrakta havet. Detta är tidigt på morgonen.

Utsikt åt andra hållet i samma fönster. Miamis skyskrapor
skymtar långt där borta.

Det var inte särskilt mycket folk på stranden och det
var så lugnt och skönt!

Här går vi på strandpromenaden allra längst söder ut på
Miami Bacch en kväll. Härliga färger! Skönt att tänka
tillbaka på nu. Suck...

Vi skulle åkt till Danmark med Stena Line idag. Ätit julbord
och shoppat ombord. Men vi bokade av igår eftermiddag.
Vem vill ut på sjön i den vinden? Så det blir julbord på
Gustafsbergs Badrestaurang i Uddevalla i kväll istället. Där
är så fint, sekelskifteskänsla på högsta nivå. Lucia och hennes
tärnos skall visst komma på besök. Mysigt!

Ha en fin kväll mina Vänner!

7 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Hej Fröken Tindra!!!
Låter härligt med julbord på Gustafsberg!!
Hela Gustafsberg..är ju ett underbart ställe!!! Jag är ofta och fikar på Snäckan!!
Önskar dej en mysig kväll!!
Kram Annika

♥ Carina ♥ sa...

Jag har också en bild på min blogg idag som är ett önsketänkande... :)
Klokt att boka av. Jag skulle gjort likadant, avskyr när det gungar.
Smaklig måltid!
Kram

Lily sa...

Mysiga bilder att drömma sig bort i höstrusket!!! Lite svårt att få julstämning tycker jag..

Ha en fin 3:e advent
Kram Lily

Vardag och flärd sa...

Ja, med storm och översvämningar kan man längta bort! Jag hade inte heller åkt thill Danmark i detta väder!
Ha det fint på Gustafsberg!
Kram Eva

Nyanser av vitt sa...

Vad härligt att ha varit i Miami. Det var nog ett klokt beslut att boka av båtresan. Ha en fin tredje advent.
Kram Agneta

Anette Ryan sa...

Åhh julbord, det var inte igår det. Hoppas det smakar bra. Hur som kan jag tänka mig att allt är bättre än sjägång ihop med julbord :)
Kram Anette :-)

Vita hjärtan sa...

Oj, vilka härliga bilder du visar...!!! Förstår att du längtar tillbaka till sol och värme :)Här är lite trist, hoppas på lite vit fin snö innan julafton!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Annemari