06 november 2011

Lördagens resultat...

Och då talar jag vare sig om trav, lotto eller fotboll!  ;0)
Här kommer, rakt upp och ned, utan styling, resultatet av...
Ljusstöpningen jag var på i norra Bohuslän igår!

Ihop med Mamsen gick jag (och några till), varv efter varv
i den lilla boden och doppade våra förberedda vekar. Det
blev 20 låååånga ljus och 20 antikljus. Man kunde göra
grenljus också men det vågade jag mig inte på...

Ångrade mig lite sen. Faktiskt. Lilla Mamma var snäll nog
att ge mig ett av hennes! Blev de inte vackra?! Tack Mamma!

Ha en fortsatt skön söndag!

8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vad roligt att stöpa egna ljus! Jättefina!
Du får prova at göra grenljus nästa gång ;)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och stöpa ljus, och så fina dom blev. Lite extra högtidligt och tända ett du gjort själv.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Vitsippan sa...

Hejsan !

Så trevligt !
Fick lära mig det på hushållsskolan i Mariannelund.

Men inget jag gjorde någotmera.Var för ung.

Kram Mi

Lillemor sa...

Oh va roligt. Det är många år sedan jag stöpte ljus.
Snällt av din mamma att ge dig ett grenljus.
I mitt tycke vackrast av alla ljus.
Kram Lillemor

Mys och hemtrevnad sa...

jag brukade med stöpa ljus med mamma...får nog se till att ta tag i det igen...är ju så kul...kramis semlan

Anette Ryan sa...

Vilken rolig helgaktivitet. Sist jag stöpte ljus var väll typ i åk 3 i träslöjden lagom till jul! Så det var lääänge sedan.
Tjingeling Anette

Rosor och Spetsar sa...

De vackraste ljusen är handstöpta och de brinner mycket längre, dina blev jättefina.
Gillar speciellt de långa
Har också stöpt ljus några år men jag tröttnar fort o tycker det är jobbigt att vänta mellan doppen.
underbart grenljus
Kramar
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Men gud så mysigt! Det har jag aldrig gjort! Skulle vara roligt att pröva på!
Kram Agnetha