08 november 2011

Höstskönheter...

Tänk vad man kan få syn på i fullt dagsljus! 

I söndags fick jag syn på dessa skönheter, Ingrid Bergman,
från mitt sovrumsfönster. Har ju helt missat dem i mörkret
som varit, både när man gått och kommit från jobbet.

När mina "blomsterögon" öppnats så såg jag även en liten
kämpande fuchsia. Mina luktärter har jag däremot sett även
i mörkret för dem är jag tvungen att runda när jag går till och
från bilen.  =0)  Men nu börjar även de ge sig. Knoppar
finns dock än. I november! Vad är det som händer??

Tack för era rara kommentarer om mina ljus!

Ha en fin onsdag!

9 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Hmm... jag funderade precis på att skriva på min blogg att det inte är mycket som blommar längre. Åtminstone inte här ;)
Kram kram

Tiger sa...

November blir lite lättare med sådana överraskningar! Här hade vi dessutom solsken i dag! :-)

Vilka fina ljus du har stöpt! Förra året stöpte maken ljus med jobbet. De blev jättefina, men han gjorde som du, satsade på de raka...

Lycka till med Tindras pärlor! Många fina smycken du gör!

Hösthälsningar
Elisabet

Vardag och flärd sa...

En blommande fuchsia i november! Fantastiskt!
Vilka fina ljus du har stöpt! En dröm för mig är att stöpa ljus i glada vänners lag, måste vara jättekul.
Kram Eva

Anette Ryan sa...

Vilken blomsterprakt så här i november :-)
Kram Anette

Anonym sa...

Ooops det va grejjer det,vackra blommor i november.Klart normalt är det ju inte,hm,hm..men vackert! Ha en fiin dag kramis Gunillasljusglimtar.Blogger funkar inte för tillfället...

Jenny sa...

Hej Vännen!
Oj vad fint det blommar fastän det står november i almanackan!!

Vilka vackra ljus du stöpt!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såg en bild i tidningen, en vitsippa som blommade bredvid trattkantareller nu!! Så man kan ju undra, men fint var det med dina blommor.
Kramar
AnnaMaria

Edtiaflicka sa...

Ja, vad tokigt det är i år!

Vi ska till Bahamas, st Martinique och st Tomas (tror jag) hihihi

Åh, hade ni det bra på er resa?? Har du några tips att ge? ;)

Kram Ida

Sari sa...

Hejsan!

Fina ljus du stöpt!! Och stort LYCKA TILL med din smyckesblogg!! Jag ska kika in där om en stund!
Ja, visst är det konstigt i naturen.. Sambon min fick lov att klippa gräset för några dagar sedan eftersom det var så långt... I november!!
Och i en rabatt i trädgår´n hittade jag en gullviva som blommar!!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Sari