16 oktober 2011

Present!

När mamma kom hem från min bror i norr igen hade hon
med sig en present till lilla mig.

Nämligen dessa två söta assietter. Hur fina som helst!
Hon vet vad jag tycker om, minst sagt. Tack Mamma!

Några av er har undrat över mönstret till scarfen i förra
inlägget. Garnet är som ett nät och man plockar upp sju
maskor i (öglor i nätet) och så stickar dem med fler
öglor i nätet, fram och tillbaka. Man lyfter liksom öglorna
över varandra. Vet inte hur jag skall beskriva riktigt. Lite
annorlunda än vanlig stickning.

Det blev en citronmarängpaj till tjejkvällen igår. Mums
säger jag bara som älskar citron! Dessvärre fångade jag
aldrig den på bild...

Hoppas att ni får en fin vecka!

18 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vilka vackra assietter! Som små konstverk :)
Cirtonmarängpaj låter hur gott som helst.
Du får gärna dela med dig av receptet ;)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en omtänksam mamma, så fina asietter. Och det står ditt namn på dom.
Ha en skön kväll
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Vilka fina assietter, din mamma har bra smak;)

Hoppas du haft en trevlig helg Vännen!

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

Anette sa...

Hallojsan
Jättefina assietter din mamma hittat till dej :)
Ha en skön myskväll.
Kramen Anette

Sari sa...

Vad gulligt av mamma att ha med sig en liten present till dig! Fina assietter!
Mmmm, så gott det låter med citronmarängpaj! Hoppas tjejträffen blev lyckad!
Ha en fin kommande vecka!
Kram Sari

Black Iris sa...

Förstår att du blev glad över den fina presenten.
Citronmaräng-paj är det längesen jag gjorde. Tack för tipset..

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Åh söta mammor! Jättefina assietter! Ja det fatta inte jag det mönstret för jag är lite trög när det gäller sånt,hihihi men fin är den! Håller med när man heltglömmer att ta kort,det får man ju inte göra när man har blogg men det gör jag ofta...Ha det gott gumman Kramis Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina fat du fick! Och citronmarängpaj, jag älskar och citron, jämt och på allt, överallt. Jag har det på kött och potatis och i maten och i kakor, så gott!
Agneta kram

Bitte sa...

Vilka otroligt söta assietter, vilken snäll mamma du har! :-) Scarfen i förra inlägget var så läcker (och ovanlig) också, det är roligt att ha något som inte alla andra har.

Vad gott det låter med citronmarängpaj... mm... precis i min smak ;-).

Ha en fin tisdag!

Många kramar
Bitte

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Skoj att du vill vara med om min utlottning !
Kraam
Sanne

Anna smyger in.. sa...

Cupcakes..du det är verkligen så vackert med dessa cupcakes..läckra assietter..jag förstår att du blev lycklig.


Jaaaa citron är så galet gott i bakverk..

Mina Prinsar - Fatima sa...

Åh vet du från vilken butik dem är köpta? Hittade precis hit :)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilka läckra tallrikar, man blir verkligen sugen på cupcakes! Snäll mamma du har :-)
Ha det gott. Kram, Ingela
PS. Kika gärna in och delta i min lilla utlottning.

annika sa...

Riktigt söta assietter...vilken lycka! Citronmarängpaj är så gott.
Nu har jag fått in bild och länk till din utlottning.
annika

BBQ VILLAGE sa...

Men gud vilka fina dessertfat, de kändes nästan lite amerikanska på nåt vis. Gullist av mammsen ;)

Kram F

Vita små hjärtan sa...

Jättefina!!!
Å tack du fina för goa ord hos mig!
Kram Agnetha

Gugis Pärlor sa...

De assietterna skulle jag inte ha något emot till cupcakesen... Urläckra! Jag har bakat en citronkladdkaka ikväll tillsammans med dottern. Den rekommenderar jag verkligen om du gillar citron.. Kolla på recept.nu

Kram Gugi

Jenny sa...

Hej Vännen!
Jodå, Pan Am var bra, den kommer jag kika på nästa vecka igen:)

Ha en riktigt trevlig helg!

Kraam Jenny