15 oktober 2011

Lyckligt lottad!

Att sticka (eller virka för den delen) är inte min starka sida.
Tid tar det och mindre bra blir det... Då är det bra att vara
utrustad med en Mamma som stickar både snabbt och bra!

Skickade med henne ett lite speciellt garn på tåget när hon
skulle besöka min bror långt upp i norr. Några timmar senare
kom besked att hon redan var klar! Hon är helt sanslös på
att sticka min snälla Mamma.
Tack Mamma, den blev jättefin! Jag har mycket att lära av
dig...
För er som blir nyfikna så heter garnet Loopy (om jag inte
minns helt fel) och det kostar 120 kr. Ett nystan räcker till
denna scarf. När jag var på marknaden i lördags inhandlades
en annan variant av garn och det finns nu hos Mamma för
uppstickning. Så det gäller att jag är en snäll dotter ett tag
fram över.  ;0)
I morse var vi uppe med tuppen och tog upp båten. Havet
låg som en spegel. Vackert! Skönt att det är avklarat nu.
I kväll skall jag iväg på en liten tjejträff. Skall bli så himla
kul! Jag skall baka något gott till oss innan dess. Har planen
klar för mig, hoppas bara att det blir bra!

Ha en skön fortsättning på helgen!

17 kommentarer:

Sari sa...

Hejsan!
Tack för din fina kommentar!
Ja, nog ska det bli lite pyssel i helgen! Det har jag lovat mig själv. Håller på att förbereda en födelsedagspresent till min mor!
Åh, vilken härlig sjal din mamma stickat! Jag kan inte heller sticka.... Har provat på lite virkning, men det har inte blivit så mycket.
Hoppas du också får en fin helg!
Kram Sari

Anonym sa...

Vilken fin sjal!!
Jag kan varken sticka eller virka...
sy är jag inte heller någon hejare på...
Tur att det finns andra runt omkring som är bättre på det..;)

Ha en fin dag och en rolig kväll!
Kram Annica - Vårt lilla bo

Änglar & Hjärtan sa...

Hej!

Tack för din gulliga kommentar och ditt besök hos mig!

Vilken fin scarf... :) Så bra att du har din mamma som kan virka och sticka till dig. Du får lära dig! Det är inte så svårt ;)

Ha en fortsatt skön helg!
kram Alexandra

Anette Ryan sa...

Nej men vilken snygg halsduk/scarf. Gillar alla trådar och färgen. Vilken braig mamma du har:-)
Tjingeling Anette :-)

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vikken fiin scarf! Är den stickad alltså? Mönster vore skoj... Visst är mammor bra!! Kram på dej /Gunilla

Puumuli sa...

Du måste vara en snäll, snäll dotter nu! ;-) Så fin scarfen blev. Ha en trevlig kväll och en fin söndag därpå!

Kram
Sari från Puumuli

Lillemor sa...

Vilken härlig sjal din mamma har stickat. Förstår var du fått din pysslighet ifrån även om du inte kan sticka eller virka. Du kan ju så mycket annat tex. de fina armbanden som du visar här nedan.
Hoppas du har en rolig tjejkväll.
Kram Lillemor

♥ Carina ♥ sa...

Jag är hopplös på att sticka och virka! Det är verkligen inte min grej!
Vilken toppen duktig mamma du har :)
Ha en trevlig kväll med dina vänner!
Kram

Vardag och flärd sa...

Vilken spännande virkning! Jättesnyggt!
Bra att ni tagit upp båten, det kommer säkert fler stormar!
Kram Eva

Livet på Vestergård sa...

Snyggt! Så bra att ha en snäll och stickkunnig mamma :)
Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är bra med stickande mammor, min är en fena på strumpor. Snygg sjal, och en fin rosa färg.
Hoppas du får en solig fin dag
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Så läckert! Färgen är dessutom jättevacker! Den mamman får du vara rädd om.
Skönt med båten på land.
Agneta kram

Uttan sa...

Såå fin. Vilken tur Du har. Gissa om Jag blir nyfiken på att köpa det garnet....å så klart undrar Jag ju vilket mönster Hon har?

I dag Söndag njuter vi av SOL underbart väder Vi haft ett tag nu. Gäller att njuta.

Kram!

Cia40 sa...

Åååhhh, vilken ljuvlig scarfs, i en ljuvlig färg...:)Vilken snäll mamma,...och duktig !:)
Nu får jag nog ta en tur till garnaffären, och förhoppningsvis kanske en liknande scarfs kan få pryda min hals...:)

KRAMAR till dig, Cia:)

topdesign sa...

Hej!!
Tack för titten! Ja, det är en förmån att få resa runt och besöka alla olika inrednings och blomsterbutiker!! Vilken gullig mamma du har, scarvsen blev jätte snygg!

Kram Lena

Skogslyckan sa...

Sticka och virka är då rakt inte heller min starka sida. Ha en fortsatt skön söndags kväll!
Kram Pia

Gugis Pärlor sa...

Jag saknar totalt tålamodet som behövs för stickning och virkning! I tonåren stickade jag och virkade MYCKET... så undrar vart den ivern tog vägen? Skönt att ha en mamma som kan och gillar att sticka! För en sådan mamma har jag också ;O)

Kram Gugi