10 september 2011

Uppdaterad...

Foto:telia.se
Igår bestämde jag mig för att uppdatera min "mobilpark".  ;0)
Jag är ju en så´n där omodern typ som i princip bara ringer
och sms:ar med telefonen. Men det gäller väl att försöka hänga
med lite i utvecklingen iallafall. =0) Så det blev nu en enkel
Smartphone. En Samsung Galaxy Mini. Bra pris att starta med
tyckte jag. Någon som har erfarenhet av den? Kan säga att
den kommer att fresta mitt tålamod rejält framöver. Bruks-
anvisning, vad är det? Bara att komma in i själva menyerna var
ju rena bergsbestigningen för en oinvigd! För att inte tala om att
få till ett sms... Tålamod var det ja. Precis min starka sida. Eller
inte...? Övning ger färdighet och det är väl det jag får tänka när
jag brottas vidare med min nya mobil...
Idag vankas kräftkalas med ett par goda vänner. Skall ut
och köpa de små krabaterna och lite annat gott till nu på
förmiddagen. Sen skall huset fejas så att det blir någorlunda
presentabelt inför kvällen.

Tack snälla ni rara för alla fina kommentarer om mina
halsband! Ni är så gulliga. Ett är nu sålt och det är ju väldigt
roligt. Det var min rara Tant Öst som slog till. Tack
Gumman!!

Ha en skön lördag!

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Fin mobil, och säkert toppenbra när du kommer på alla funktioner. Härligt med skaldjursfest så här på hösten.
Ha en rolig kväll
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Uuussschhh, ny mobil, ja, det är något jag också borde skaffa. Min gamla typ jättedog i våras och då hittade jag min mans allra första (måste det vara), den kan man inte ens sms:a med. Fast nu har jag den till den också dör och det går faktiskt bra. Det är så traggligt med ny mobil.....men den var söt, din!
Gott med kräftskiva.
Och jag förstår att du säljer av dina fina smycken, hade det inte varit för att jag var ovanligt välförsedd så hade jag frågat på det vita, det är så vackert, så vackert! Men man vet aldrig....det kommer ju en jul!
Agneta kram

Gunillasljusglimtar sa...

Hej gumman! Tack för titten hos mej,jaa va gla man blir...DU jag har ju exakt samma telefon..Läs mitt inlägg som vart i veckan,hihi..Men har en dotter som har samma o mågen kan mycket telefoner så dom hjälpte mej att lägga in appar o så..Jättebra,kan mycket nu.Är det nåt bara fråga mej så ska jag försöka hjälpa el fråga min måg! Kramis Gunilla

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Lycka till med din nya mobil. Själv uppdaterade jag mig oxå nyligen, till en Xperia X10 mini pro. Det tar verkligen sin lilla tid att sätta sig in i dessa smartphones :-)
Mmm, va gott med kräftor. Ha en trevlig kväll!
Kram, Ingela

Lily sa...

Vilken fining! Jag är inte så uppdaterad i den världen..kanske borde bli det..Härligt med festligheter, piggar upp så här på höstkanten..
Ha en skön söndag
Kram Lily

Ting o Tankar sa...

Fin och modern mobil!
Hihi... borde kanske göra det samma. Min är från stenåldern. =)

Glad söndag. Kram.

Lillemor sa...

Köpte nu telefon förra året. Har lärt mig alla finesser först nu. Tänker på 10åriga barnbarnet som fick en Iphone och fixade allt på tre röda.
Gott med kräftor hoppas det blev en lyckad kväll.
Kram Lillemor

Hanna sa...

Hoppas att ni hade ett fint kräftkalas.
kram
Hanna

Anna smyger in.. sa...

Du det är enna tetigt i början man Androider men man lär sig..jag sms:ar som en tok nu efter typ ett par månader..det trodde jag var omöjligt i början..så träna på du..och grattis till en fin mobil.

Rosor och Spetsar sa...

Hoppas kvällen blev rolig och vad gott det ser ut med kräftor.
Vilka vackra halsband du pysslat ihop, kul med pyssel och härligt att knåpa med pärlor.
Ha en fin helg
Kram
Annelie

Black Iris sa...

Kräftkalas är oftast roligt och uppskattat så hoppas det blev så för er också.
Ny mobil har jag ofta tänkt på men jag vill inte bli en sån som alla de jag känner. De är totalt a-sociala och sitter i tid och otid och spelar nåt slags alfapet mot varandra.
Det går inte att prata med dom ens..
En "telefon" ska väl egentligen vara just en "telefon".
Kanska jag är fruktansvärt gammeldags men jag vill inte bli beroende som alla mina s.k. vänner..

Kram på dig
Maidi