03 september 2011

Provgått...

Berättade ju under semestern att jag börjat springa. Lyckades
komma i gång bra och det höll väl i drygt tre veckor. Var ute
en runda söndagen för två veckor sen och skadade mig vad
klart... En öm punkt i ena vaden blev plötsligt mer än bara öm
och det blev till att halta hemåt. Mindre kul. Det onda börjar
att ge sig men är inte bra än. Tog en provpromenad idag på
någon kilometer i mina nya joggingskor och det känns tyvärr
i vaden så här efteråt. Skam också! Jag som kom i gång så
bra.

Väl hemma igen gjorde jag ett besök vid vårt Victoria-
plommonträd. Det bär inte så många men stora fina
plommon i år.

Ni vet, så´na där när kärnan släpper av sig själv från
fruktköttet?! Mmm... Så där satt jag i den ljumma
kvällen och bara njöt. Ja, inte av en ond vad utan av
de goda plommonen!  ;0)

Ha en skön söndag!!

16 kommentarer:

Tiger sa...

Trist med ont i vaden. Du får hitta på någon annan träning så länge. Det kanske fungerar att cykla?

Här mognar både de gula plommonen och Victoria-plommonen. Första skörden på nya Victoria-trädet ger stora fina plommon. Kul!

Hösthälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trist med vaden, hoppas det snart slutar göra ont. Och så gott med egna plommon, vårat plommonträd är tyvärr nerhugget.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Lillemor sa...

Va tråkigt att du fick ont. Du kanske gick ut för fort. Jag fick jätteont i ena knät när jag började promenera nu efter sommarens slappande.
Tog det lite lugnare och nu går jag min dagliga dos.
Plommon är så gott har inget men dottern har ett gigantiskt stort så jag ska åka och plocka idag.
Kram Lillemor

nattugglan sa...

Så fina plommorn..o mindre roligt med din ´fot..krya på dej..

Anette Ryan sa...

Gu' så gott! Saknar svenska plommon. Njut och vila foten.
Kram Anette :-)

Gunillasljusglimtar sa...

Åh det va väl så typiskt när man får lust för en gång skull o så händer detta med vaden! Skit också,kan ju bli långvarigt sånt! Bilderna på plommonen är så fina! Ha en sköön söndag nu och krya på dej Kramis Gunilla

Lily sa...

Låter läskigt!!! Så typiskt också när man bestämt sig..Skorna ser sköna ut..
Var rädd om dig
Kram Lily

Hanna sa...

Krya på dig!
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Skogslyckan sa...

Vad jag önskar att jag hade plommonträd, älskar plommon. Men sorkarna äter upp rätterna och sen dör träden... Ha en fin kväll!
Kram Pia

Fairytale sa...

Aj då, det låter ju inte så kul, och det tar tid innan man blir riktigt bra igen!
Plommon, visst är de underbara, plockade hem några själv ifrån svärföräldrarna. Har bara lite svårt att sluta äta dom när man väl börjat.
Hoppas att du haft en bra helg!
Kram Tina

Livet på landet sa...

Så gott med helt perfekta plommon!

Kram Helena

Torpliv sa...

Så roligt att du tittat in hos mig, tack snälla för kommentaren! Så goda plommonen ser ut, hade gärna haft ett sådant träd i vår trädgård. Hoppas din vad läker så att du kan få börja springa igen. Kram Petra

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men vad synd med vaden nu när du kommit igång med löpningen..hoppas det blir bättre snart så att du kommer ut i spåret igen:)

De är så goda de där plommonen, mamma o pappa har dem oxå i sin trädgård.

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så gott med plommon,det är ett frukträd jag saknar i vår trädgård.
Hoppas du blir bättre snart.
Kram Sofia

Vita små hjärtan sa...

Men vad tråkigt, hoppas det ger sig så du kan fortsätta....
Å plommon bara älskar jag! Önskar att jag hade ett träd!!!
Men jag brukar få av snälla människor...
Kram Agnetha

Gardenhouse sa...

Så goda plommonen ser ut att vara... Blir sugen att skaffa ett eget träd jag med.
Vilken snygg jeansjacka du har köpt! Avis jag blir, måste kolla om de finns hos oss med.
Så synd på vaden då du komigång så bra med träningen, hoppas det går till sig och att du snart är på banan igen ;)
Kram Sussi