19 augusti 2011

Vad hände här?!

Jo, jag kan tala om att vi har en "destroyer" till katt! Fråga
mig inte hur många krukor och numera även orkidéer vår
randige lille vän kraschat. Nu senast skulle han jaga en spyfluga.
Han tömde köksfönstret på ett ögonblick! Två orkidéer med
tillhörande krukor och en lampa gick i golvet. Som väl är har
han en någorlunda förståndig matte ;0)  så hon har numera
plåtkrukor i köket. (Med rosor på vad klart!)

Här ligger de vackra blommorna som hör till de kala kvistarna ovan.

Ja, vad gör man?! Nu står de till lyst i en vas istället.

En tappad gren från en av mina fuchsior och några
luktärtor piggar upp på köksbänken.

Tack för alla rara kommentarer om lillkissen! Han är på
bättringsvägen och ser inte fullt lika eländig ut längre.

I morgon skall jag och lilla Mamma på sykurs! Spännande!
Ha en skön helg!

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Men vad har den lilla katten gjort...aja aja! Men vad hjälper det att säga till en katt...
Skönt att höra att vit-katt mår bättre.
Ska bli roligt att höra om sykursen!
Agneta kram

Lily sa...

Man blir lite ledsen men det går fort över..
Bra med plåtkrukor :)
Skönt att höra att vita katten mår bättre :)
Ha en go helg
Kram Lily

Puumuli sa...

Ojdå, det där ser inte bra ut... ;-) Min kisse tappade ner på golvet en glasvas med min nästan 20 år gamla bröllopsbukett i går morse - han har alltid varit intresserad av att knaga på de purtorra kvistarna... Hans bravur är dock att plocka isär alla kronblad i tulpanerna!

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att kissen mår bättre. Jag tycker du löste missödet bra, blev säkert jättefint i vas. Och så fin bukett med luktärter.
Ha en fin lördag och sykurs
Kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Hej! skönt att det går på rätt håll med kissemiss.friskhets tecken med lite rackartyg :) trevlig helg kramiz Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det är full fart förstår jag med kissen! Sykurs låter väldans roligt! Lycka till Kram Gunilla

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Läste om din katt, vilken tur att det gick operera.
Skönt att han är på bättringsvägen.
Kram Sofia

Anette Ryan sa...

Halloj! Antagligen en av anledningarna till att jag inte har några husdjur :)
Sykurs, vad ska ni lära er för något? HOppas du får kul.
Trevlig helg på dig!
Kram Anette :-)

Smultron på ett strå sa...

Visst är det märkligt hur mycket bus från ens fyrfota vänner man står ut med... Hoppas lille kissen blir bättre snart! //kram maria

Fairytale sa...

Oj oj, vad hände där ;) Skönt att din katt mår bättre dock kanske inte så roligt för din vackra orkidé.... Hoppas att du haft en underbar helg.
Kram Tina

Lillemor sa...

Det är ett bra tips att sätta avbrutna blommor i vatten i en vas eller om man bara kan rädda blomman hälla vatten i en skål och låta blomman bara flyta runt.
Kul att gå på sykurs det var länge sedan jag gjorde det.
Kram Lillemor