28 augusti 2011

Smygtitt på väskan...

Men först tänkte jag fresta med ett par blomsterfoton...  =0)

Denna vackra orkidé växer på en hjärtformad båge och
är så väldigt vacker. Köpte den för ett par månader sen
och den är lika fin ännu. Trots att jag varit dålig på att
pyssla om den. Tacksamt!

Köpte denna vita hortensia härom dagen. Den gick liksom
inte att motstå... Jag är väldigt svag för just hortensior.

Nu till poängen med själva inlägget...  ;0)  Jag gick ju på väskkurs
förra lördagen. Tyvärr blev ingen av oss klara med våra väskor
och i kväll fick jag äntligen satt mig för att fortsätta. Men det
gick ju så där. Frågan är om jag får ihop ovandelen med
botten/sidodel... Inte så jättekul. Ändå tog jag till i måtten. Suck!
Får höra med lilla Mamma i morgon när de (hon och hennes
man) kommer förbi och lämnar sina katter. Hon kanske har
någon bra idé. Kan tyvärr inte visa mer än så här. Hoppas att
jag får ordning på den så att den inte blir ytterligare ett
oavslutat projekt. Jag är utrustad med alldeles för dåligt tålamod
med saker som krånglar...

Ha en skön söndag!

7 kommentarer:

Allis sa...

Lycka till med väskan!
Orkidéerna är så tacksamma som ofta är lika fina månad efter månad utan särskild omsorg.
Ha en skön söndag!
Kram Allis

Ting o Tankar sa...

Håller tummarna och lycka till med väskan!
Kram.

Anna smyger in.. sa...

Ja men du är inte ensam..det ska gå på räls om det ska vara kul med hantverk..jag är precis som du kan jag meddela..men din mamma kan säkert hjälpa dig..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint rutigt och rosigt tyg, hoppas nu ni får ihop väskan när ni tänker bägge. Låter svårt och sy en väska, men jag vet att du är duktig på och sy.
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, krångla får det inte göra för mycket, då lägger i alla fall jag undan det, och så får det mogna en tid (= några år i värsta fall)....men tyget ser väldigt fint ut.
Och dina orkidéer ska vi ju inte tala om, så fina!
Agneta kram

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så fint tyg kommer bli en fin väska.
Orkidéer är en av mina favorit blommor så tacksama.
Kram Sofia

Lillemor sa...

Vad roligt att går på väskkurs. Blir spännande att se när väskan är klar.
Såg i förra inlägget byxorna du köpt. Såg jättesnygga ut har letat efter just sådana. Det blir ett besök på Lindex.
Kram Lillemor