08 augusti 2011

Skåne...

I början på förra veckan så var vi en tur till södra delen
av vårt land. Här ett foto över Höllviken och Öresundbron.
Bron syns visserligen knappt på fotot. Men vackert var
det!

Detta är ett foto taget några minuter senare mellan Falsterbo
och Höllviken. Dimbankarna låg täta här och var den dagen.

Och kossorna badade! Första gången jag sett såpass
många kor gå i vattnet som de gjorde här.

Trelleborg med sina palmer och fina planteringar längs
hamnen. Elskåpet är dock mindre fint. Plåtar man från
bilen har fula saker en viss förmåga att dyka upp samtidigt
som kortet tas... Detta blockerade iallafall inte hela motivet
som jag råkat ut för ett antal gånger.  =0)

Har jag fattat saken rätt så är detta Smygehuks Fyr som gömmer
sig i dimman. Ser lite spöklikt ut...

I delar av Smygehuk hade dimmorna lättat och solen sken.
Glassen smakade gott och det tyckte nog även getingarna
som fanns i mängder kring kiosken.  =0)

Dock låg dimman tät utöver havet.

Blev lite fascinerad över funktionen av denna grind med
tillhörande litet staket... Nåja, väldigt sött är det iallafall!

På hemvägen stannade vi till i Båstad där goda vänner hyrt
in sig och åt middag med dem. Trevligt!

Ha en fortsatt bra dag!

>

15 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Mysig tur ni gjorde och vackra bilder blev det! Och ja, precis, fula saker kommer alltid mitt i bilden eller skymmer något, märkligt!
Agnetakram

bakom berget sa...

Jo tack, jag har stått ut med den första arbetsdagen. Den varade i bara tre timmar. Det var så lugnt att jag kunde sluta tidigt. LYX!
Vilka vackra ställen ni har besökt på semestern. Häftigt med kossorna som badade. Där skulle man vilja vara ko.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Åsa.

Gunillasljusglimtar sa...

Fina bilder du visar! Smygehuk var vi i fjol,trevligt ställe,Ystad var skoj oxå,var i Wallanderhuset!Ha det gott Kramis Gunilla

Anette Ryan sa...

Staketet (=projektet) som aldrig blev färdigt kanske! Vill minnas att jag sett något liknande men då hade huset en häck som staket. Kanske fanns ett staket en gång i tiden? Vackert hur som.
Ha det gött!
Anette :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och se dina bilder, det var som och komma dit igen. Är ett tag sen jag var i Skåne, hade en väninna som bodde i just Höllviken. Men hon har flyttat till Turkiet. När jag var i Smygehuk blåste det så man nästan tappade balansen, ser lugnt ut nu men lite grå-väder.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Vardagslyx sa...

Härliga bilder! Skåne är fint:)

Ha en bra dag!

kram pernilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt ni ser ut att ha haft det i vackra Skåne! I Höllviken har jag varit en gång när jag hämtade en köksoffa jag hittat på Blocket..säljaren bodde inte så långt från den härliga sandstranden, det kändes som att vara utomlands nästan:)

Vilken lustig grind o staket där framför huset, hihi!

Ja, Erikas butik Skimmelgården måste du besöka, den ligger i Gerrebacka, adressen på hemsidan stämmer.

Ha en trevlig kväll!
Kraam Jenny

MIN LYCKA ♥ sa...

Mysigt!! Jag har aldrig varit i Österlen och Smygehuk, Simrishamnen och där runt, får nog bli en sväng nästa sommar!

Gardenhouse sa...

Så fint det är "där nere", bra många år sedan vi var så långt neröver... Typ 10 årsedan vi var i Malmö sist.
Torekov vid Båstad är ju så vackert, fastnade för det då jag var där.
Öresundsbron har jag aldrig sett =( än iaf...
Du visar så mycket fint att man längtar tillbaka nu ;)

Kram Sussi

Bitte sa...

Vilka härliga utflykter du har gjort i sommar! :-) Skåne är ett landskap som jag inte har utforskat, det har mest blivit att vi åkt igenom bara. Man kan ju knappt tro att man är i Sverige när man ser palmerna, men det är kanske just charmen med vår avlåååånga land :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Puumuli sa...

Vilken fin resa ni har haft! Bildernä är så vackra, även de med dimma...

Kram
Sari från Puumuli

Lilla Lycksta sa...

Vilka vackra bilder ifrån Skåne. Mysigt att göra lite utflykter i sommarsverige. Ha det gott!

Stor kram Camilla

Skogslyckan sa...

Skåne är vackert! Jag skall ta ett stopp där på en bloggträff i slutet av augusti, på min väg mot Danmark.
Kram Pia

Änglarum sa...

Hej! har släkt nere i Höllviken! där är så vackert.... här känns det som hösten kommit i dag! men hoppas det är tillfälligt.ha en skön fortsättning på veckan vännen! kramiz jessica

Vita små hjärtan sa...

Mysiga semesterbilder....
Ha det så gott.
Kram Agnetha