11 augusti 2011

En liten tur...

Igår tog jag mig en "tjejtur" i sällskap med Mannen i mitt liv.
(Han satt dock mest i bilen...) Kände ett visst behov av att
kika runt i vissa butiker och få lite inspiration. Det blev en
heldag och lite terapi för mig. Lyckades avhålla mig från att
handla i stort sett det mesta jag blev sugen på. Vilket är ett
enormt framsteg i min värld skall ni veta.

Köpte dock denna lilla "plåttavla" som skall få hänga i köket.
Så himla söt! Och cupcakes är jag svag för.  =0)  Såg många
fina tyger och annat skoj men här skall inte handlas så´nt förrän
jag sytt av en del av det jag har.

Och så måste jag få visa dessa fina papper jag beställde från
Hobbykällaren. De gick bara inte att motstå. Nu får jag klura
ut vad för kort jag skall använda dem till. På tal om kort så
besökte jag en butik igår som jag inte ens visste att den fanns
förrän några minuter innan. Det var en ren slump att jag fick
reda på det. Det satt en liten skylt på en infotavla vid en
rastplats utanför Borås. Det var "Magnolia". Har köpt deras
magasin ett par gånger för ett bra tag sen men visste som sagt
inte att det fanns en butik. Och vilken butik sedan! Där hade
jag kunnat spendera timmar! Det fanns hur mycket scrapbook-
material som helst. Gör ett besök där om ni är intresserade av
den sortens pyssel. Men vet ni vad?! Jag köpte inget där heller...
Känner mig så himla duktig efter gårdagens tur!

Lite oro finns här idag. Vår lille vite kissemiss är inne på
operation. Väntar bara på att de skall ringa och säga att allt
gått bra!

Kram på er!

13 kommentarer:

Anette Ryan sa...

Ååhh en härlig scrapbooking affär är ju som ett himmelrike. Själv har jag en lokalt "inne i byn" som har ett basbehov. Tyvärr har förre ägaren sålt och den nya e inte lika bra:(. Har några stjärnbutiker på olika orter i Melbourne så att jag kan passa på att besöka dem om vi är ute på vift. Men mest köper jag mina grejer on-line då det är mest prisvärt.
Duktig du var som höll i plånboken, inte alltid lätt.
Tjingeling Anette :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en snäll man du har, för det är ju alltid roligare om man är två som åker på tur.
Jättesöt skylt du köpte. Och nu håller jag tummarna för din kisse.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Kära nån ni är ju ute och åker jämt! Duktigt av dig att inte handla mer än den jättesöta skylten, nu kan du handla desto mer nästa gång. Hoppas det går bra med din lille katt!
Kram Eva

Änglarum sa...

Hej! tavlan är såå fin :) har en jag med... tack för tipset om butiken Magnolia, alltid kul med nya ställen! trevlig helg! kramiz Jessica

Gardenhouse sa...

Fint fynd till köket!
Hoppas det går bra med missen nu.

Kram Sussi

Tiger sa...

Så mycket fina sommarbilder i de tidigare inläggen!

Nej, det är inte du som har gissat rätt... En pool har vi redan. Tiger brukar ligga på överdraget, det är hans vattensäng. Visserligen är den inbyggd i ett växthusliknande hus, men den är ändå en utomhuspool.

Vad har hänt med lillkissen då? Hoppas allt slutar väl!

Sensommarhälsningar
Elisabet

Vardagslyx sa...

Hi, hi, jag hade en liknande "terapitur" med min dotter häromdagen. Vi var på stan och för varje butik vi gick ut ut var hon överlycklig "Jag klarade det, jag klarade det! Jag klarade att titta utan att tjata om att vi skulle köpa!"

Kram Pernilla

Gunillasljusglimtar sa...

Haha ja så skulle man kanske göra,träna på att inte handla! Tack för titten vännen...ha en bra helg Kramis Gunilla

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, hoppas att lilla pissen mår bra...vet ju hur det är att ha husdjur på sjukhus....
Det är stora framsteg man kan ta ibland, att inte köpa, jag har också sysslat med det ett slag. Att inte köpa alltså. Det är INTE lätt, det är det inte, men man känner sig så stolt efteråt!
Fast det du köpte var väldigt fint!
agneta kram

Anna smyger in.. sa...

Jag bara älskar vanilj..och din lilla tavla är så galet charmig att det borde finnas en varning på den..vill-HA!!!! Bra jobbat..att låta bli o shoppa är minsann inte lätt.

Lily sa...

Hoppas allt är bra med lille kissen!

Söt liten tavla du köpt. Det är strongt av dig att inte shoppa loss. Jag vet ju hur svårt det är..
Ha en go helg
kram Lily

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Åh, jättefin liten plåttavla! Den hade jag inte heller kunnat avhålla mig från att köpa :-)
Hoppas allt gick bra med er katt.
Ha det gott. Kram, Ingela

Black Iris sa...

Här har du en till som har svårt att stå emot när det finns sånt man vill ha. Strongt att stå emot tygerna i alla fall..

Kram Maidi