22 juli 2011

Sommarnjutning...

Ni äter väl så mycket jordgubbar ni bara kan nu? Det
är ju så himla gott! Vi har ätit ovanligt mycket i år och
det har varit så gott. Jag äter med ovispad grädde och
pyttelite socker. Det är jag uppvuxen med. Mmm...

Turen till Tant Öst blev hellyckad. Vi hade en underbart
trevlig kväll och natt hos henne och hennes man. Mycket
skratt och glädje. Tack för värmen ni gav, den goda maten,
drycken och sängplatserna!

Här håller vi på att regna bort även om det väl iallafall
just nu avtagit. Men jag har semester och är glad ändå!
Det är så härligt att ta dagen som den kommer.

Ha det gott!

17 kommentarer:

Lillemor sa...

Grattis till 2:a pris i min utlottning.
Har mailat till din mailadress som står på din blogg. Maila tillbaka till mig din adress så får du ditt hjärta med posten.
Vilken trevlig blogg du har. Kommer titta in fler gånger.
Kram Lillemor

Snäckskalsdalen. sa...

Vi hade sol igår men det ändrade sig snabbt och nu regnar det och regnar, det blir umgänges- och pysseldag inomhus och det kan vara rätt skönt det också!
Agneta kram

Änglarum sa...

Hej! ja det har blivit ovanligt mycke röda gubbar i år! så gott! men nu är dt nog på det sista... Roligt med lyckade turer i goda vänners lag! trevlig helg! kramiz Jessica

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Hejsan!

Kul att du tittade förbi :)
Nu ska jag kolla runt lite här...

Kram från Australien♥

Skogslyckan sa...

Regnet hänger i luften hela tiden men jag tror det värsta kom inatt. Hoppas det blir bättre nästa vecka som de pratat om...
Kram Pia

Hanna sa...

Mums!
Kram
Hanna

hobbykällaren sa...

Grått och regnigt här också just nu, skulle visst bli fint till veckan, så det hoppas vi på;) Jordgubbar är mums, doppade i lite smält choklad är mumma:)
Ha det bra.
Kram Anna-Karin.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag äter mina jordgubbar precis som du, det är allra godast. Låter som en rolig kväll ni hade, då gör det inget att det regnar.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Puumuli sa...

Mums, jordgubbarna är så goda! Tyvärr hade vi ett dåligt jordgubbsår (odlar egna jordgubbar på landet) - troligen p g a den otroligt varma junimånaden. Nu är det +31 här hos oss...

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Anette sa...

Håller med ..härligt med semester men herre gud lite sol hade inte gjort nått :)
ha de så himlans bra vännen
Kram kram Anette

NinaH sa...

Jordgubbar- sommar! Jodå! Var så säker! Många så´na slinker ned under en sommar!;-) (Liksom andra bär!)

Jenny sa...

Mmm, visst är det gott med jordgubbar!!

Ha en trevlig helg Vännen!

Kraam Jenny

Vardagslyx sa...

Gjorde nåt gott igår - vit chokladmousse med krossade digestivekex och jordgubbar. Mumsigt!!

Ha en skön lördag!

kram Pernilla

Johanna Stålros sa...

Hihi ja om- rena frosseriet;) Kram J

Fairytale sa...

Ja, regnet har precis dragit förbi med det var en rejäl skur som kom, nu lyser dock solen och man får väl passa på för imorgon ska det ju bli sämre igen. Mmmm, jordgubbar är ju så gott, dock har jag ätit alldeles för lite av detta i år.
Ha en bra dag!
Kramiz

Freshgarden sa...

Finns det något godare än jordgubbar...jag bara frossar i dem nu.
Önskar dig en fortsatt fin sommar.
Kram Britt

Nyanser av vitt sa...

Javisst är det gott. Vi kallar dem för "gogubbar"
kram Agneta