30 juli 2011

Ljuvliga luktärtor...

Jag köpte en box med luktärtor i våras. De är
en av sommarfavoriterna. Äntligen har jag en
bra plats för dem.

Nu blommar de för fullt. Framför allt i olika lila
och vinröda nyanser.

Här pågår en kamp för överlevnad. Och detta upptäckte
jag bara för att jag skulle fotografera flygfät. Lustigt vad
man upptäcker genom kameran!

Se så vackert tvåfärgad i lila. Hade hoppats på
fler rosa nyanser men man kan inte få allt...  =0)

Igår var jag på Vikingamarknaden i Kungälv. Alltid
lika trevligt att flanera runt där bland butiker och
marknadsstånd. Allra helst som solen sken från en
klarblå himmel. Med mig hem följde tre par skor
(Ooops!) och lite smyckesmaterial. Skor har ju inga
alls sen tidigare och inte pärlor heller. Eller hur var
det nu?! Låt mig tänka... Lääänge... Jo, jag har visst
redan en massa av båda delarna. Attans! Hi, hi...

Både igår och idag har jag tillbringat en hel del tid på
altanen med mina pärlor. Underbart! Tio halsband
väntar på att få lås och hängen monterade. En av
mina smycketänger har nämligen rymt men jag hoppas
att han kommer tillbaka snart så jag får avslutat
halsbanden. Eller är det min oreda som spökar nu
igen?? Hmm...

Ha en skön söndag!

13 kommentarer:

Tiger sa...

Vilka fina luktärter! Gillar speciellt den vinröda! Synd att doften inte känns hit...

Häromdagen blev det lite shoppat på Indiska... En blus och två sjalar. Sjalar har jag ett antal tidigare, men det behövs alltid flera... ;-)

Semesterhälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Så fina luktärtor, och så söta små buketter du kan plocka in. Läskig bild på flugan och spindeln, den stackarn har nog ingen chans. Fast det är ett antal flugor jag daskat ihjäl också, då tyckte jag inte synd om dom...fniss
Ha en fin sommardag
Kramar
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Härliga, somriga bilder på dina vackra Luktärter. Det kan inte vara lätt att vara fluga alla gånger. Lycka till med dina smycken. Jag själv gör ingenting just nu, slö som jag är. Ha det bäst!

Kram Camilla

Änglarum sa...

Hej! jag satte luktärter men det blev några magra stänglar utan blommor! vet inte vad jag gjort fel? kanske för lite sol.. Dina är i af underbara! ha det nu gott! kramiz Jessica

Fairytale sa...

Åh, visst är det fint med luktärter.
Haha, verkar som om det inte bara är mina saker som förvinner ;)
Hoppas att han kommer fram snart :)
Hoppas att du haft en bra helg!
Kram

bakom berget sa...

Åhhh, luktärtor....det ger mig minnen av min lilla mormor. Hon brukade odla såna. Såå söta och vad dom doftar sen...Ljuvligt!
Hoppas du får en fin måndag idag!
Kram Åsa.

STENLYCKA sa...

Underbart med luktärtor, något som jag älskar att plocka in.
Här har vi äntligen fått ljuvligt sommarväder,underbart varmt,jag njuter av att kunna sitta ute på kvällen utan att frysa.
Nu går jag in i min sista semestervecka för denna sommar, skall ta tillvara varje sekund. Till helgen blir det fester både fredag och lördag, först har vi gårdsfest med grannarna och nästa dag kräftskiva hos god vänner, bra avslutning på semestern.
Önskar dig en fin vecka!
Kramar i massor
Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Luktärtor är ju så fint och doften så underbar!
Jag försöker och försöker och nu ser det ut som om jag får några också.
Kul med marknad och halsbands tillverkning. Får vi se någon bild, tro?
Agneta kram

Anette Ryan sa...

Hej! Nu blev jag nostalgisk. Vi brukade odla dem som barn på landet ihop med mamma. Jag kan nästan känna hur gott de luktar bara genom att titta på bilderna. Dem ska jag plantera i trädgåren så fort vi får till det runt nya huset.
Tjingeling Anette :-)

Gardenhouse sa...

Grattis till fina bloggvinsten!
Luktärtorna är så fina och gott luktar det ända hit...
Tur det är så varmt hemma i gamla Svedala att det bara är för dig att blunda, minnas & njuta.
Kram Sussi

Rosor och Spetsar sa...

Vilka underbara bilder på denna vackra blomma.
Låter spännande med halsbanden, du visar oss väl dem sen
Njut nu av det underbara sommarvädret
Kram
Annelie

Hobbykällaren sa...

Nu äntligen har mina luktärter också börjat blomma. Än finns inga såna härligt mörkvioletta som dina, men kanske, kanske...Det enda jag har i övrigt i trägårn, är ätbara grejer!!
Det finns fortf.en del kvar av papperna, de är dubbelsidiga så det är bara två nya. Fler kommer förstås senare i höst.
Själv längtar jag just nu UT !...får se hur det går m flera kort..?
Väntar på att få se dina halsband!
Ha det gott i värmen
Kerstin

Huset på landet sa...

Luktärterna är härliga! Fina att se på och doftar underbart...
Vi har inga luktärter i år, men nästa år så...
Smyckena blev säkert jättefina, du visar väl bilder sen?

Ha fortsatta fina sommardagar!

Kramis, Nicole