28 juli 2011

Hoppsan!

Idag på förmiddagen blev det en tur med båten. Det blåste
i mesta laget och från fel håll för vår lilla båt så vågorna
skvätte in över oss och vi blev ganska blöta på utvägen.

Under turen studerade jag "skvätten" som blev när vågorna slog
mot skrovet och de glittrade verkligen som diamanter. Så himla
vackert! De riktigt hoppade på ytan. Tänk att jag aldrig lagt
märke till det förut?!

När mannen i mitt liv satt i aktern och fiskade lite lugnt och fint
med armen hängande utanför undrade han plötsligt var
badstegen tagit vägen. Sen kom ett litet skratt. Skylten för
långsamtgående fordon satt kvar på stegen sen vi körde båten
hemifrån till hamnen! Inte konstigt att han bara kände en blank
yta i aktern där stegen sitter. Ja, vi fick oss ett gott skratt kan
jag säga. Ni ser ju hur högt skylten suttit. Bara den del som har
lite påväxt har varit i vattnet. Fniss! Det måste ha varit en syn.

I kväll har jag ryckt ogräs och röjt i trädgården. Men det är
som en "piss i havet" som man säger. Dock måste man väl
börja någonstans?! Rena djungeln är vad den är!

Ha en fortsatt skön kväll!

8 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Härlig historia... det måste ha sett ganska roligt ut. Vad skönt att vara ute med båt, vi åkte mycket båt när jag var mindre men nu har vi ingen båt längre och jag kan sakna det jättemycket emellanåt, så mysigt att åka ut en stund och bara mysa, sola eller fiska!//kram maria

Anette sa...

Ja men usch dom här landen kan man bli tokig på ,man hinner göra klart så är de dax där man börja igen.
ha en skön dag
Kram kram Anette

Lilla Lycksta sa...

Hej!
Vad härligt med båt och närheten till havet. Det saknar jag här i inlandet.
Ogräs är det enda som växer här hos mig. Ha en trevlig helg, vännen.

Stor kram Camilla

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, älskar sådana små historier, man skrattar gott när man läser om det.....
Härligt att vara på sjön när det är så gott väder!
Fick ni nån fisk?
Agneta kramk

Huset på landet sa...

Jamen det var ju bara bra att ni kunde bjuda på ett skratt ;).
Visst är det vackert att titta på havet, som terapi.
Ha nu fortsatta härliga sommardagar!

Kramis, Nicole

Hobbykällaren sa...

Så skönt att fler än jag bor i en "djungel"
Kram Kerstin

NinaH sa...

Hm..... Har förmodligen för ringa sjöerfarenheter för att förstå det där om skylten?!!:-)
Men det där läckra "diamantglittret" förstår jag verkligen. Måste vara härligt att njuta!!

Skogslyckan sa...

Sitter och fnissar åt din berättelse här. Fina bilder! Njut helgen! Visar månadens dukning i helgen, titta gärna in!
Kram Pia