29 juni 2011

Pioner...

... är som fluffiga bakelser! Jag har en arbetskamrat som har
de mest underbara pioner i sin trädgård. En massa olika
sorter. Dem skämmer hon bort oss med. Nya på fikabordet
hela tiden.

De som stod på bordet när jag kom igår var säkert 15-20 cm i
diameter. Som de mest underbara bollar! Kan bara inte se mig
mätt på dem.
Tog en långsam promenad igår kväll och i ett par trädgårdar
såg jag en pionsort jag gärna skulle vilja ha namnet på. De är
verkligen en lisa för själen. Hmm...

Tack för alla Krya-på-dig-hälsningar! Än så länge är dessvärre
förkylningen väldigt enveten. :0(

Ha en underbar kväll!

12 kommentarer:

Anette sa...

Ja de är nog den vackraste blomma man kan se hur maffuga som helst.
Jag satt ner en i år o vänta vänta hände inget då skrev nån o tala om att dom blommar inte första året ...snyft..
Ha en skön kväll
Kramen Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skulle också vilja ha fler pion-sorter, det är en så fin blomma. En dillpion tex skulle jag vilja ha.
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

Håller helt med dig att de är så underbara dessa stora bollar pioner. Sedan att de luktar så gott också, gör inte saken sämre.
Krya på dig och må väl.

hemma hos lilla mej sa...

Bara älskar pioner.Tycker dom är som en härlig gräddbakelse.Bara så underbara.Krya på dej och ha det bäst.Kraaam Rita ♥

Tiger sa...

Pioner är absolut favoriten i trädgården! De är så vackra och doftar underbart, Men de gillar inte när det regnar när de blommar...

VARMA sommarhälsningar
Elisabet

Snäckskalsdalen. sa...

Sommarförkylningar kan som sagt vara riktigt envetna, hoppas den släpper med sig snart.
Och ja, pioner, är dom inte fantastiska! Jag har tre plantor och alla är det jättemycket färg på, tror jag skall försöka skaffa lite mer nertonade saker, sådana som du visar, det är så underbart läckert.
Agneta kram

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin sommar.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Älskar dem, är så ljuvliga!
Hoppas du mår bättre
Kram Lily

STENLYCKA sa...

Kram och allt det bästa till dig och hoppas snart du slipper ifrån din förkylning, njut av sommarvärmen! Jag älskar också pioner!
Raina

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint med dessa underbara blommor!
Hoppas du känner dej bättre nu!
Ha en fin vecka!
kramar Kathrine

Änglarum sa...

Hej! så trist med förkylning i värmen.. hoppas det snart går om! ha en fin kväll kramiz Jessica

Skogslyckan sa...

Hoppas du mår bättre idag, jag har också förkylning i kroppen, och det är segt att bli av med. Tyvärr vet jag inte vad min pion/pioner på bilderna heter. De som syns i bild är nämligen tre olika sorter som jag planterat i en grupp. Men den ljust rosa med massa fluffiga blomblad och små stänk av vinrött är helt fantastiskt vacker!
Ha en riktigt mysig helg!
Kramar Pia