05 juni 2011

Läckra tapeter...

I torsdags kväll passerade jag ett par fönster för en färg- och
tapetaffär. Har visat er foton från den butikens fönster tidigare.
Nu hade de bytt sin utställning. Mmm...

Gillar den blågrå i bakgrunden bäst av dessa.

Den turkosa är bara så läcker! Men kanske lite väl
häftig i färgerna i ett rum? Kanske en fondvägg? Den
rosa med vita prickar och mörkare rosa rosor är
väldigt gullig.

 Den här med pippifåglarna var så mild och fin.

Här har vi favoriten! Rosa rosor på ljusrosa bakgrund. Den
drömmer jag om nu. Och jag vet var jag vill ha den. Synd
att rummet inte är redo. Och att jag troligtvis inte får bestämma
helt själv...

Kolla den limegröna i bakgrunden! Läcker men lite väl
häftig den med tror jag.  =0)  Ja, där fanns mycket att
titta på.

Innan passagen utanför tapetaffären hade vi varit en sväng
till Ullared. Ja, det var dit shoppingturen jag nämnde gick.
Kul! Hittade dock inte så himla mycket roligt till mig själv.
Det blev mest saker till hushållet. Köpte en topp till mig
själv utan att prova den. När jag kom hem och hängde upp
den såg jag att det var hål på ena ärmen... Morr!

Underbar dag idag med sol och värme! Dock inte lika
kul med kakofonin av ljud i området... Helt otroligt vad
folk kan väsnas! Men jag stoppade mina lurar i öronen
och lyssnade på härlig musik. Bra knep va´?! Hi, hi.

Ha en skön söndag!

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Spännande fönster, roligt att dom visar så många tapeter. Skulle vara fint och rama in en liten bit, det kan du göra med din rosenmönstrade favorit.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Vitsippan sa...

Hejsan !

Tyckte nog den med fågeln på var finast.

Såg i en blogg, en tapet med en talgoxe i lövverk.Långt mellan fåglarna.Rätt då fint.Svårt välja till en hel vägg, kanske flera.Jag fick bestämma när vi byggde hus -77.Då var inte utbudet så mycket som nu.
valde en stråtapet i stora rummet,en med ormbunkar på till gästr.röd medaljong till vårt sovr.dottern fick med nyckelpigor vit med bladverk.en ful rutig i allr.svagt rutad i kök.Min man valde en brun skitful i hallen,men lyckades med en flossad fondtapet i v.r.i rött.Jo min man valde en äcklig gulgrön våttapet därnere, men i furu däruppe.Åh vad jag saknar vårt hem vi hade i huset, när han blev tvungen sälja, separerade jag från honom.Man säljer inte sin frus hem bara så där.
Det tog hårt.

Kram Mi

Anonym sa...

Åh, så många vackra tapeter. Jag kommer att frossa i alla dessa mönster och färger när vi har byggt klart huset. Lääängtar till den dagen. Vilken otur du hade med toppen du köpte.
Varför är det sånt oväsen där du bor??
Hoppas din dag blir fin idag. Nu ska vi ut och spika igen. KRAM Åsa. Bakom berget.

NataljaOblonskaja sa...

Helt underbara tapeter, men det ÄR ju svårt att välja bara EN, man vill ha dem allihop.
Ha det bra!
Camilla

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har ju avslutat mitt tapetliv, men när jag ser så här fina tapeter blir jag lite vild och galen, dom är så läckra så läckra. Man skulle våga och ha tid, råd och lust att byta när man tröttnade. Tänk vilka rum man skulle kunna få till......

Så Ullared var ingen hit för dig den här gången, och hål på tröjan - urrrk, inte kul.

Studentkortet du gjorde var väldigt fint, hade jag fått ett sådant på den tiden det begav sig hade jag blivit jätteglad!

Agneta kram

STENLYCKA sa...

Är egentligen inte så mycket för mönster och färger på väggarna, tycker det är vackert hos andra, men skulle antagligen tröttna om jag satte upp en mönstrad hos mig.
Önskar dig en skön nationaldag!
Kram Raina

Tina (Fairytale) sa...

Vilka härliga tapeter, skulle nog kunna tänka mig de flesta som fondvägg.
Önskar dig en bra nationaldag!
Kram Tina

Vardag och flärd sa...

Underbara tapeter du visar, blir lite sugen att ha lite mer färg! Men då får man ändra mycket annat också, får nog fundera ordentligt på det.
Kram Eva

Anonym sa...

Hej! underbara tapeter du visar! hoppas allt är bra med dig ;) det blir inte så mycke blogg tid nu!! kramiz Jessica "änglarum"

Black Iris sa...

Visst är det roligt när tapetaffärerna skyltar så inbjudande. Säkert får de mycket mer kunder än de där man måste bläddra i stora kataloger själv för det finns faktiskt såna affärer ännu..
Svårt att välja bland alla dessa ljuvliga ..

Kram Maidi

Sommartorparen sa...

Måste ha tapeten med rosa rosor! Vilken tillverkare och vad heter den?