14 juni 2011

I lördags...

Jag och lilla Mamma gjorde en tur till Danmark i lördags.
Vilken underbar dag! Körde av båten i Frederikshavn
och parkerade snabbt och lätt. En shoppingrunda resulterade
i några fyllda kassar. Kul! Allra helst som det mesta var på
rea. Så´nt gillar vi!
En ursöt väska fick följa med hem. Att det dessutom var
halva priset på den när jag kom till kassan gjorde ju
inte saken sämre. Vad är det med mig och väskor?!

Dessa skor fick jag av mamma som tack för att jag körde.
Jättesöta ballerinor med en massa pärlor och annat fint på.
Lite glamour i vardagen är inte fel. Tack Mamma!

Shoppingturen avslutades med en bamse till glass. Tre
kulor glass, mjukglass, sylt, "guf" och apelsinchoklad-
pinnar i en jättevåffla. Mmm...

Vi åkte vidare till en camping vid havet där de hade loppis.
Jättemysigt att kika runt även om vi inte hittade så mycket.
Men ett par små inköp blev det. Efter det hade vi picknick
på stranden med medhavd mat. Mums! Lite blåsigt nere
vid vattnet men annars underbart soligt och fint. Vilken dag!

I kväll blåser det som skam och mannen i mitt liv är ute på
bjudning. På en båt...

Ha en fin fortsättning på veckan!

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas mannen i ditt liv inte är den sjösjuka typen....
Så mysigt ni hade det i Danmark, låter jättehärligt. Det är mysigt med Danmark, det är lite south of the border, liksom.
Och dom där ballerinorna skulle jag gärna vilja ha, jag tycker om skor, helt enkelt, förr var det mer BÅDE handväskor och skor, men i skogen här behöver jag inte handväska!
Ja, låt oss ta ett race!
Agneta kram

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul med mamma med...Saknar min mamma såå mycket när man hör såna här berättelser men lever på minnet...Fina saker ni köpt Kramis Gunilla

Anonym sa...

Tack själv för en underbar dag!

Kramar från "lilla Mamma"

NinaH sa...

En tur till Danmark är alltid uppiggande!;-)
Och mamma-dotter-aktiviteter är alltid trevliga!;-) Grattis till fynden!

Freshgarden sa...

Kul att få åka på en resa med mamma, och dessutom ha en trevlig shopping. Jättefina skor med pärlor....är själv lite svag för pärlor.
Ha de gott
Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyckost som bor så nära Danmarks-båtarna, så mysigt och bara sticka iväg över dagen. Jättefina skor, så snyggt med pärlorna.
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt ni hade det du och din mamma!
Jag är oxå sugen på en resa till Danmark, speciellt till Skagen:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Vita små hjärtan sa...

Vilken underbar dag ni haft tillsammans...
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Änglarum sa...

Hej! villken mysig tur ni hade du mamsen ;) söta små ballerina skor! Trevlig helg< kramiz Jessica