22 maj 2011

Vackert tyg...

Nu i veckan var jag en dag tvungen att ge mig ut och
"jaga mat" på lunchen. Efter att ha ätit en liten men
naggande god räkbaguette slank jag på tillbakavägen
in i en tygaffär.

Där fanns detta vackra tyg i typ möbeltygkvalitet. Trots att
det kostar en del per meter så har mitt habegär väckts. =0)
Men vad skulle man kunna göra av det? En snygg väska/kasse
är ju min första tanke. Hmm... Hjälp mig gärna!

Nu är den tomma rabatten jag pratat om inte tom längre. Och
min rygg är öm... Men det var det värt! Skall se om jag kan
visa er ett foto när de små nyplanterade ryckt upp sig något
efter omställningen från kruka till rabatt.
Fick även gjort i ordning några av mina balkonglådor med de
traditionsenliga fuchsiorna och flitiga Lisorna. Men i år bröt
jag mönstret något med Lisorna. Det blev enkla cerisa istället
för dubbla ljusrosa. Återstår att se hur nöjd jag kommer att
känna mig med det bytet. Men ibland får man prova något
nytt helt klart.

Ha nu en skön söndag, mina Vänner!

21 kommentarer:

Hanna sa...

så fint tyg.
Kram
Hanna

bakom berget sa...

Vilket vackert tyg! Varför inte till några nya kuddar. Kanske till uteplatsen...
Beträffande växthuset, så ska det ha både sol och skugga. Om man ställer det i helsolläge. måste man se till att ordna med skugga på nåt sätt för annars bränns ju växterna.
Hoppas du skaffar dig ett. Det ger en sån otrolig livskvalitet. I alla fall för mig.
Ha en riktigt skön söndag! Kram Åsa*

Anonym sa...

Jättevackert tyg! Passar fint både till kuddar och väska/kasse.
Spännande att få se din rabatt. Fushia och flitiga lisor är superfina..
Ha en go söndag
Kram Lily

Allis sa...

Vilket underbart tyg!
Du kommer nog på allt möjligt som det kan användas till, en sån väska hade jag inte tackat nej till ;))
Så bra att 2åringen har sele på sig, och att han är kvar - det var ju en riktigt rysare då han rymde...
En härlig söndag önskar jag dig!
Kram Allis

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefint tyg! Ja jag kommer inte på nå't tyvärr men ska bli kul när du visar resultat...
Ja du grejsar du med med blommor,kärt ämne..Kramis Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tyget är jättefint, en väska i det skulle vara jättesnyggt. Eller klä en pall eller stol, ibland får man vänta ett tag innan man kommer på vad man vill göra.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Anna sa...

Vilken vacker blogg!
Och vilket underbart tyg! Förstår att det kan vara svårt att veta vad man ska göra av det!
2 lotter lagda till dig!
Kram Anna

Så Vitt Jag Vet sa...

Helt underbart tyg.. Det är ju bra om det är lite tjöckre så kan man sätta det på någon stol ....
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Lilla Lycksta sa...

Vilket jättefint tyg. Jag skulle nog klä en pall eller sy kuddar av det.Väskan i det tyget blir snyggt. Vad duktig du är som fixat med dina blommor. Jag har inte kommit dit ännu, men ska göra ett försök till nästa helg. Ha det gott!

Kram Camilla

Himmelriket sa...

Jag skulle lätt göra kuddar av det. och en kasse, och en tavla å lite annat ;)
superfint tyg.
Kram ullamaria

Vild-rosen sa...

Riktigt fint tyg. Instämmer med övriga, kuddar, kasse etc skulle bli snyggt.
Ha en fin kväll
Kram

Anette sa...

Åhh jättesnyggt tyg du hittat ,kuddar skulle bli snygga i de tyget
Ha en skön kväll
Kramar Anette

Gugis Pärlor sa...

Jag förstår att du föll för det tyget! Supersnyggt och en väska kommer att bli toppen! Jag har också försökt vara flitig i rabatten men det är slitande tungt. Jag har inte så rolig syssla för ogräset ska väck...Torvorna som blev kvar i höstas har på något vis ökat i omfång i vinter (suck)

Kram Gugi

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Ja,det var ett fin tyg.Väska kommer bli fint,jag skulle kunna tänka mej kuddar.
Och fint blir det säkert med dina planteringar.
Må så gott
Kram Anette

Allis sa...

Hej igen ;))
Skåpen heter "Liatorp" - det finns inga bra bilder varken i katalogen eller på hemsidan utan det var när vi strosade runt på övre plan som vi hittade denna och andra underbara kombinationer av hyllserien - tack för din söta kommentar, hann nästan klart innan regnet kom igår...
Ha en skön vecka!
Kram Allis

Njut av livets goda ting sa...

Hej.
Tyget är verkligen underbart vackert :)
Lite trädgårdspyssel är bra för själen.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Lillemor sa...

Tack för din kommentar hos mig.
Va kul då hittade jag till din blogg. Har tittat runt lite, jättefina bilder.
Tyget var jättefint jag kan se det på en pall eller varför inte på en sypuff. Fanns en sån när jag var på en loppis i helgen.
Hälsningar Lillemor

Rose Cottage sa...

Hej, ska bli roligt att se rabatten sen!
Jag hade nog också kommit hem med en bit av det tyget, jättefint!
Jag kunde tänkt mig kuddar i det, man kanske skulle se om tygaffären i stan har detta!

Ha en bra vecka, kram Ulrika

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar den underbart vackra två åringen, magnifik och fantastiskt vacker!
Och vilka ljuvliga bilder från semestern, vilka färger, vilket vatten....nu blev man ju en aningens sjuk på att kunna bada i turkost vatten.
Tyget är fantastiskt vackert! Jag har inga idéer, men kudde?
Agneta kram

Sari sa...

En väska i det fina tyget är ingen dum idé, tycker jag! Själv håller jag på att sy en ny liten handväska till mig. Den jag har nu har blivit väldigt sliten... Hemmagjord den också. Men jag har ingen riktig inspiration till att sy just nu... Så väskan lär inte bli klar än på ett tag...
Hoppas allt är bra med dig!
Go´natt!
Kram Sari

Skogslyckan sa...

Det var ett jättefint tyg, och jag förstår att du drabbades av habegär. Det hände mig på bloggträffen, då jag köpte tyger, som nu ligger och väntar på att bli sydda...ler.
Ha en fin dag!
Kram Pia