29 maj 2011

Till Mamma!

Jag uppvaktade visserligen lilla Mamma med klematis och
bakelse igår när hon passerade förbi. Men varför inte fylla
på med en "elektronisk" bukett från en blomsteraffär i Kiel
idag?   =0)       (De gör väldigt vackra buketter i en
blomsteraffär där och jag brukar nästan alltid fota så där
lite i smyg i butiken när vi är i Kiel på kryssning.)

Sen får det ju blir lite glass med jordgubbar och grädde
också. Mmm... Grattis på Mors Dag kära Mamma!
Ser fram emot vår numera traditionsenliga Pingsttur
till Danmark om ett par veckor!

Hoppas att vi får fint väder som förra året, så att vi
kan ha vår mysiga picnic på stranden och njuta av utsikten.
Förhoppningsvis gör vi ett och annat fynd på loppisen
också. Det var ju lite tunt med det sist.  =0)

Kan rapportera att Herr eller Fru Bambi varit och "snaggat"
min fina ros. Upptäckte det igår förmiddag. Inga knoppar kvar
men några av blommorna. Rosen är lite mer "tvärklippt" i
ovankant nu tyvärr. Så igår kväll var jag ute och "nätade" den.
Inte vackert, men sällsynt... Skall se om jag kan få tag i lite
fårull att stoppa i kronan. Det skall visst funka mot de små
busarna.

Här en som är starkt misstänkt! Stod och mumsade på vårt
plommonträd i godan ro igår eftermiddag. Fastän det gjorde
inte så mycket för det behövs egentligen klippas. Lite fel tid
bara...

Ser att den del har problem med att skriva kommentarer. Även
jag har haft det men om man bockar ur rutan "fortsätt att vara
inloggad" vid inloggningen så försvinner problemet. Iallafall så
funkade det för mig. Vet inte varför den rutan plötsligt är ibockad?!

Ha en härlig dag!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt säkert har du fått den skyldige på bild, han ser lite snopen ut. Dom går hårt fram här också, är rena turen om blommor dom gillar klarar sig. Så fin bukett, och så gott det låter med jordgubbar och glass. Och så mysiga planer du har för Danmarksturen.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Och vilken fin bukett, fast jag tror din mor blev lika glad för klematis och bakelse. Men jordgubbstårtan ser väldigt god ut!
Bambi ser ju helt oskkyldig ut, eller hur?
Mysigt att ha en Danmarksresa att se fram emot.
Agneta kram

Vardag och flärd sa...

Försök med att strö ut blodmjöl runt växterna som rådjuren vill åt. Jag har gjort det och nu får mina växter vara ifred.
Kram Eva

Hanna sa...

Ha en jätte fin kväll och en bra början på den nya veckan.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Tusen tack för blommorna och jordgubbarna! Hoppas vi får lika fint väder iår på vår Danmarkstripp!

Kramar Mamma

Johanna Stålros sa...

Vilka fina foton, härlig gul bukett. Kram Johanna

Tiger sa...

Vilken fin bukett!
Taggiga rosbuskar kan väl inte smaka gott, eller...? Vi har några släktingar till din Bambi som knipsar lite här och där i vår trädgård också...

Försommarhälsningar
Elisabet

NinaH sa...

Bambi-arna är ju söta- men det finns ju stunder när det inte räcker! Liksom!!;-)
Förstår du fascineras hos butiken i Kiel! Fin elektronisk bucket till mor!
Ha det så skönt i Dk! För fint väder - ja, det är ju utlovat!!;-)

Huset på landet sa...

Å vilken liten sötnos som hälsat på hos er, men jag kan förstå att de ändå inte är speciellt välkomna till er efter alla små rackartyg...
Så fin bukett! Trevligt med en spännande resa att se fram emot igen.

Kram, Nicole