25 maj 2011

I "nya" rabatten...

Jag vill börja med att tacka underbara Kerstin på
Hobbykällaren som försett mig med lite spännande
hobbymaterial. Tack, snälla, rara Kerstin! Du är en
pärla!

Och tack alla för kommentarerna om det vackra tyget.
Vilket jag alltså inte köpt något av än. Men saken är
nog den att jag måste göra det. Det är så fiiiint!

Idag tänkte jag visa er en del av det jag planterat i
den tidigare tomma rabatten jag nämnt.

En lavendel jag köpte när jag och Mamma var i Kiel. Den
skulle vara lite extra härdig.

Denna heter väl murklocka om jag inte helt missminner
mig? Tycker att den är så fin.

Liten uppstammad ros. Den får väl hänga med över
sommaren iallafall. Ta i trä.

Klotformad buxbom.

En vit klematis framför en konformad spaljé. Inuti spaljén
är en mörk blålila klematis planterad.

Det var några av växterna. Det finns även stockros, prästkragar,
en Queen Elizabeth-ros, smultron, luktärt mm. Rabatten är inte
mycket att visa i sin helhet som den ser ut nu. Den får växa till
sig lite först.  =0)

Ha nu en skön kväll!

8 kommentarer:

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vad roligt att få plantera i en helt ny rabatt. Fina växter du valt!
Ha det gott. Kram, Ingela

Anna smyger in.. sa...

Vilka härliga ex du har i rabatterna..du det är verkligen så roligt..en liten stamros av vitmodell har även jag ..så söt så..

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka jättefina växter du har i rabatterna! Och färgerna är favvisar för mig också. Visst är det kul!
Agneta kram

Lilla Lycksta sa...

Vilka vackra blommor du planterat i din rabbat. Vad ljuvligt det kommer att bli när blommorna växer till sig. Ha en fin fortsättning på veckan.

Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer och blomma överdådigt fram i sommar, jättefina blommor du valt. Hoppas rosen växer och övervintrar, den är jättevacker.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Vrån sa...

Vad mycket fint du har fixat till din rabatt!!
Jag föll direkt för den uppstammade rosen....tyvärr skulle nog inte en sådan bli så långlivad hos mig....har lite svårt att få vissa saker att överleva.
Såg tyget i ditt förra inlägg....vill också ha!!!
Kram/Carina

Lily sa...

Det tar lite tid innan rabatten kommer igång, därför är det kul med "före/efter"..Jättefina blommor och buxbom, skulle kunna tänka mig alla hos mig..
Ha en go helg
Kram Lily

Anonym sa...

Det är så roligt med blommor, Är svag för rosor,särskilt de uppstammade..önskar dig en trevlig helg! kramiz Jessica