19 maj 2011

Följ med till stranden...

Här kommer några foton från vår resa. Vi börjar med hur
det såg ut där vi bodde. Är inte färgerna helt underbara?!
Stranden utanför hotellet...

Utsikt norrut på Miami Beach, vårt hotell är det
låga till vänster. Det höga intill hade hela 40 våningar.

Så här såg det ut söderut. Havet näst intill kav lugnt.
Underbara bad!

Utsikt från vårt hotellrum, Collins Avenue norrut.
Den sträcker sig längs hela Miami Beach.

Skall visa er foton från Downtown Miami längre
fram. Där tillbringade vi en skön kväll med bl.a
middag på Hard Rock Café. Härligt!

Vilken skön kväll vi fick nu i kväll! Underbart väder!
Jag har varit ute och rensat vidare i rabatten, med
kattherren i sele som sällskap.  =0)  Rensningen gjorde
ju inte att min rygg gör mindre ont men det är smällar
man får ta. Nu är rabatten iallafall klar för plantering.
Blir nog en tur till Blomsterlandet i morgon kväll för
inköp av jord till balkonglådorna och mer växter till
rabatten. Skall bli så roligt att äntligen börja plantera!

Tack för alla sköna kommentarer om vår nyblivna
tvååring. Ni gör min dag!

Ha en skön fredag!

16 kommentarer:

bakom berget sa...

Vilka underbara bilder! Jag vill åka dit. Kram.

Gunillasljusglimtar sa...

Härliga bilder... Tack för titten o att du vill vara med i utlottningen! Hahahaha du menar att du haft samma problem med att det bara kunde VARA vi tjejer som blev med barn! herregud jag har 4 äldre bröder men inte var far rädd att dom skulle bli fäder...hihihihi Konstigt! Ha det gott vännen Gunilla

Anette sa...

Wow vilka bilder vilket vatten mmmmm..
Förstår att ni haft de toppen .
Ha de så bra
Kramen Anette

Sari sa...

Men du, vilket lugnt vatten! Ser jättehärligt ut! Och som du skriver: vilka färger!
Vilken härlig semester ni måste ha haft.
Kul att det är dags för plantering i din nya rabatt. Det är ju så kul att planera, köpa växter och sedan få plantera. Ja, det blir en hel del besök till olika plantmarknader så här års! Här har vi också haft en hel del regn de senaste dagarna, men det var också nödvändigt. Gräsmattan började torka ordentligt på vissa ställen, men nu grönskar den igen!
Ha det så bra!
Kram Sari

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken härlig semester du verkar ha haft! Underbart!!

Ha en solig o skön helg!
Kram Annica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken strand, vattnet har så otroligt fin färg. Jag skulle ta ett bad direkt om jag var där. Vilken härlig semester ni haft.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Stjärnor & Champagne sa...

Grattis i efterskott till er lilla 2-åring:) Hm jag förstår att ni längtar tillbaka. Jag vill också åka dit, kanske en resa i höst vem vet. Hoppas att allt är bra/ Stor stor kram Anne

Hobbykällaren sa...

Bilderna såg jättehärliga ut, vilket vatten, förstår att ni haft det gött. Ha en skön helg. Kram Anna-Karin.

Änglarum sa...

Så mysigt det ser ut..Det lever du på läänge.. trevlig helg! kramiz Jessica

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad härligt det ser ut, jag vill oxå åka dit:)

Ha en skön helg!
Kraam Jenny

Hanna sa...

jag känner igen mig.
Fantastiskt.
Ha en fantastisk helg.
Kram
Hanna

Sinna sa...

Ohh så härliga bilder!! Jag ser fram emot att titta på flera sen ;-) Nu är det häriga tider när man kan greja i trädgården tycker jag. Att ha sällskap av en stilig kattherre är ju inte heller fel ;-)
Då kanske vi får se lite trädgårdbilder från nyplanteringarna sen då.
Ha en trevlig helg

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hej Fröken Tindra
Vilka underbar bilder....
Hoppas allt e väl
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Hobbykällaren sa...

Du den semestern var inte fel!! Så vackra bilder! Du får gärna några stämpeltryck till studenten!! ...och du behöver inte ens skämmas, fråga kan man ju alltid göra, eller hur? Ska ner o öppna affären om en liten stund o då fortsätter jag göra fler kort, passar bra att stämpla några fler när alla grejer finns framme.Det roligaste får du göra själv! Lite tveksam om jag har din adress kvar, så ett mail kan du väl skicka för säkerhets skull..
Nu väntar en härlig snabbfrukost i solväggen..
Kram Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Hej vill bara önska dej trevlig lördag! kramis Gunilla

Gugis Pärlor sa...

Vackra semestervyer! Turkosblått hav och milslånga stränder... vad kan man mer önska? Trevlig helg!

Kram Gugi