29 april 2011

Trevlig Kieltur!

Min och mammas tripp till Kiel härom veckan blev
lite extra trevlig. Här Stena Lines uppfräschade
terminal i just Kiel.

Stena Scandinavica, som vi åkte med, gick sin sista
tur. Kommer inte ihåg vilket nummer i ordningen
det var. Men det var ett antal tusen. Se vilka fina
avskedshälsningar de satt upp i fönstrena på terminalen!
Hon blev ersatt samma dag vi kom hem med ett modernare
fartyg.

Folk ute på terassen med ballonger och allt. Plus en
mässingsorkester.

En vattensprutande bogserbåt väntade på oss längre
ut. Festligt!

Hon körde framför och hyllade oss ganska länge.

När uppdraget var utfört gjorde hon en extra cirkel
för oss och det tutades hej vilt mellan båtarna. Kul!

Sen stävade vi vidare på ett lugnt och fint hav... En
kanontrevlig tur med lilla Mamsen!

12 kommentarer:

Anette sa...

Va mysigt ni ser ut ha haft de :)
De finns inget som är så rogivande som havet tycker jag .
Ha en trevlig helg
Kramen Anette

Hanna sa...

Ha en jätte trevlig helg!
Kram
Hanna

MIN LYCKA ♥ sa...

Mysigt att vara iväg med mamma!

Tack för hjälpen ändå;)) Det här med inställningarna och bloggen är en svår kombination ibland.

Trevlig Helg!
Marika

bakom berget sa...

Åhh vilken härlig resa! Jag har aldrig varit till Kiel. Det kanske skulle vara nåt att fundera på.
Ha en jättefin helg nu! Kram Åsa.

Vit Poesi sa...

Ha en toppenhelg!
Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin resa, härligt och bo så nära båtarna som du gör. Och jo det är jag som fyller år, så idag blir det kalas.
Ha en skön valborg
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar Valborg och en skön maj! Må alltid solens strålar nå ditt hjärtas rum!!!
Varma Kramar Raina

Gårdsromantik sa...

Vilken mysig utflykt!

Önskar dig en Härlig Valborg!

Kram Maud

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt med en tur till Kiel! Jag har aldrig varit där men vill gärna ta en kryssning dit någon gång!

Kul att du är med o tävlar hos mig!

Ha en trevlig Valborg och första maj!

Kraam Jenny

Angels & Roses sa...

Å ni har haft en fin resa. Skönt att komma iväg lite. Tack för gratulationerna till min pappa. Ha en fin Valborg du med kram

Puumuli sa...

Ha en trevlig valborg!

Kram
Sari från Puumuli

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Önskar dig detsamma.
Kram Sofia