17 april 2011

Positiv förändring...

Idag börjar jag med att ge en ros till alla er rara som
är här och hälsar på mig. Tack, ni förgyller min tillvaro!

Sen ger jag faktiskt en till mig själv. Jag har gjort något
som bara för en kort tid sen kändes helt otänkbart. Iallafall
i den formen det blev. Jag har sagt upp mig på mitt arbete!
I ett antal månader fram över kommer jag visserligen att arbeta
med precis samma uppgifter, på samma ställe, ute hos kund,
men som min egen. Sen får jag se vad som händer. "Fri som
fågeln". Jubel! Om ni bara visste hur helt otroligt jä..a skönt
det är!!!! Har mått så bra sen jag tog det beslutet så det nästan
är oförskämt. Hurra!!!

Annars har det påskpysslats för fullt. Mamma kommer under
dagen och vi skall fortsätta med en alldeles speciell sak jag
förberett för. Spännande va´?!  ;0)  Jag hoppas att kunna visa
er om några dagar. Om vi lyckas vill säga... I kväll åker vi på
kryssning till Kiel. Skall bli så kul! Kika runt och bara ha det
gott ihop.

Ha en underbar dag i solen!

18 kommentarer:

Anette sa...

Hej
Grattis till att du våga ta steget tjohoo underbart är nog fler som skulle önska dom våga ..
Tack för rosen :)
Ha de så trevligt med mamsi o på resan.
Många kramar Anette

Tiger sa...

Så spännande det låter, både med jobbet och annat! Lycka till med alltsammans! Och ha en skön resa!

Jättesnygg skinnjacka du hittat, och minsann tror jag inte att vi fallit för samma sjal..!? De är i varje fall väldigt lika.

Grattis till dina awarder! Både den senaste och den förra... ;-)

Vårhälsningar
Elisabet

Vild-rosen sa...

Önskar dig lycka till och jag vet precis hur du känner...jag har detta år gjort likadant och känslan är otrolig.
Lycka till
Kram Susanne

Anna smyger in.. sa...

Helt underbart you go girl

Freshgarden sa...

Lycka till med förändringen i arbetslivet. Man ska förverkliga sina drömmar annars ångrar man sig säkert.
Ha en skön kryssning.
Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det var ett bra beslut. Roligt och bli sin egen chef. Perfekt och fira det med en kryssning.
Ha en skön resa
Kramar
AnnaMaria

nattugglan sa...

ha en skön o avkopplande resa..bra att va sin egen chef..jag är det oxå..;O) kikka

Coquina sa...

Grattis, vad modig du är :) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar kaffe :)

STENLYCKA sa...

Grattis, förstår att det känns bra när du har tagit beslutet att bli din egen.
Lycka till, ha en bra resa och en bra påskvecka!
Kram Raina

Skogslyckan sa...

Grattis till din förändring. Det märks att du är lycklig, och det är ju alltid det viktigaste, allt annat löser sig! Vad kul att du vill vara med och fira min ett års dag! Ha en fin vecka!
Kram Pia

Bitte sa...

Vad härligt det låter, grattis till din nya väg i livet! Jag tycker att du gjorde helt rätt :-).

Det låter mysigt med kryssning till Kiel, hoppas att ni får härliga dagar och en fin påskvecka!

Många kramar
Bitte

Lily sa...

Åh, vad härligt det låter :) Lycka till!
Kram Lily

Snäckskalsdalen. sa...

Nämen så roligt, det är både nyttigt och trevligt med förändringar, man vaknar till på nytt liksom. Underbart.

Och jackan i förra inlägget är jättefin.

Agneta kram

Änglarum sa...

Hej! i bland måste man våga.. lycka till vännen.. Tack för rosen o ha en skön dag! kramiz Jessica

Black Iris sa...

Men så spännande för dig..
Tänk om man ändå kunde börja om, men nu är jag nog för gammal för det.
Spännande med ditt Påsk-pyssel också.

Kram Maidi

Gugis Pärlor sa...

Så spännande och att du vågade! Grattis till ditt stora beslut och all lycka till i framtiden! Trevlig resa!

Kram Gugi

milla-andante sa...

Åhh så spännande!! Grattis till ditt nya arbetsliv!!:) Är ju också min egen, och jag STORTRIVS!!

Hoppas ni fick en härlig Kielresa!!
Kram

Puumuli sa...

Grattis till det "nya" livet! Ha en skön påskhelg också!

Kram
Sari från Puumuli