06 april 2011

Påskkycklingen som burrade upp sig...

Denna fina tovade kyckling beställde jag från Hobbykällaren
härom dagen.
Blev så fin i mitt pyntade ägg från Hemtex.

Köpte även en kompis som fick sitta utanför ägget.

Men vad den stackarn upplevt under dagen vill jag nog
inte veta... Stackare! Tala om att se helt förstörd ut!  =0)
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta åt eländet.
Lägger mina slantar på att det är den lille vite herrn i
huset som roat sig! Förlåt, Kerstin (och AnnaKarin),
det var inte meningen att det skulle bli så här. Tror inte
att det var riktigt så du menade när du bad mig "kela"
med dem för formens skull...?!  ;0)  Hoppas att jag kan
tova till den igen med min nål som skall finnas här
någonstans...

Tack för alla rara kommentarer!!

10 kommentarer:

Anette sa...

Hejsan
Men va fina dom va ...synd den ena fick sig en omgång hi hi
Nån har väl haft kul :)
Ha de så bra
Kram Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Stackars lilla kyckling, ett sånt liv! Men söt är den i alla fall.
Agneta kram

Tiger sa...

Haha... Det är klart att man fångar allt som ser ut som en fågel (fast min matte bannar mig om jag tar fåglar). Jag gissar att din katt blev lycklig över sin nya leksak... ;-)

Själv har jag i mina unga år förstört en mobil som matte hade hängt i köksfönstret till julen. Den var av halm med söta hjärtan. Tror till och med att matte hade fått den när hon var barn. Gissa om hon var sur på mig. Men den rörde sig ju så spännande av värmen från elementet, så det var ju en jättekul leksak!

Vårhälsningar från Tiger

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis i efterskott!! Vilka fina presenter du fick:)

Jättesöta kycklingar..jag skulle oxå tro att det är den lille vite herrn som roat sig kungligt med den ena..vilken buse;) Hoppas du får i ordning på den!

Ha en bra torsdag!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Hoppas du kan snygga till lilla kycklingen, sen blir det väl buren för honom också. Där sitter dom säkert för lekglada katter. Jättesöta kycklingar.
Kramar
AnnaMaria

Hobbykällaren sa...

Ha ha vilken busig kattkille!!Jag satte fågelbo med tovade ägg i ett fikusträd på altanen förra sommaren. Det blev leksaker för skatorna förstås, och så tog dom med sig alla värmeljusen av bara farten.
Men du JAG HAR EN PLAN, den ser du imorgon
Ha en bra dag o klappa katten
Kram Kerstin

Puumuli sa...

Jösses, så söta små kycklingar! Jag tror att min katt skulle älska dom en hel del...

Kram
Sari från Puumuli

NinaH sa...

Som det kan bli- när man har missar i huset!!;-)
Söta är i alla fall de små kycklingar med sitt ägg! (Nå- den "tufsade" får du säkert till i "ursprungs-skick" igen...;-)...)

Änglarum sa...

Mysigt ägg med söta kycklingar.. Ha en fin helg! kramiz Jessica

Bitte sa...

Vilka söta kycklingar, även den som var lite tilltufsad ;-).

Hoppas du får en fin helg!

Många kramar
Bitte