23 april 2011

Chokladägg...

Igår fick jag äntligen slutfört mina påbörjade
chokladägg.

 Det är säkert drygt tio år sen jag gjorde så´na
senast.

Så lite ringrostig var jag allt.

Men jag blev ganska nöjd med slutresultatet även om jag
kände mig skeptisk efter de olika stegen. Var så goda att
ta ett om ni vill!  ;0)

Nu är ligger kycklingfilén i marinad och mimosasalladen
är gjord. Lite mer mat skall packas ned sen bär det av till
lilla mamsen uppåt det vackra Bohuslän.

Ha en underbar Påskafton!

10 kommentarer:

Hanna sa...

så fina ägg du har gjort.
Kram
Hanna

Gårdsromantik sa...

..(\(\..♥../)/)
..( '.')....('.' )
o(_")").(“(“_)o
”˜˜”*°•. ˜”*°••°GLAD PÅSK!!!

Kram Maud
<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Anette sa...

Åhh gud vilka fina ägg duktiga du :)
Ha en fortsatt trevlig påsk .
Kramen Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra ägg, du är ju superduktig på och dekorera. Hoppas du har en toppenfin påsk hos dina föräldrar.
Påskkramar
AnnaMaria

Bitte sa...

Vilka fantastiska ägg! Vad duktig du är! :-) Jag kan tänka mig att det inte var helt lätt att göra dem.

Jag läste i ditt förra inlägg att du blev sjuk, hoppas att du känner dig bättre nu så att du har kunnat njuta av all god påskmat :-).

Ha en fin och solig söndag!

Många kramar
Bitte

Hanna sa...

ja chaniakusten ca 8 km från Chania.
kram
Hanna

Rosor och Spetsar sa...

Gud så vackra, vilken konstnär du är.
Kramar
Annelie

Coquina sa...

Vad fina =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

Angels & Roses sa...

ÅÅÅÅ vilka ljuvligt vackra ägg. SÅ duktig du är HELT underbara är dom!!!! KRAM

Sari sa...

Hejsan!
Hoppas du haft en fin påskhelg och att du lyckades kurera dig ordentligt från magsjukan.
Vilka vackra påskägg du gjort! Ser riktigt smarriga ut!
Vilket underbart försommarväder det har varit under helgen! Jag har varit ute i trädgården och påtat varje dag! Sååå härligt!
Ha det så bra!
Kram Sari