09 april 2011

En ny liten kompis... & En Award!

Tänk vad underbara människor det finns! Visade ju min,
av vår lille vite vän, demolerade ullkyckling härom dagen.
Igår låg ett brev här hemma med en ny, lite mindre,
kyckling i. Rara Kerstin på Hobbykällaren tyckte att jag
skulle ha en ny kyckling som fick plats i äggburen ihop med
den andra. Detta för att jag skulle slippa leta efter min "tovnål"
och kunna ägna mig åt att skriva fler trevliga inlägg och
kommentarer här! Är hon inte helt underbar?! Man blir ju så
glad så man nästan hoppar jämfota! Tack snälla, rara,
underbara du!!


Visst ser han ut att trivas ihop med sin större vän? Det
blev så fint så!

Dessutom har jag fått en Award idag! Den kom från rara
Tiger och hans Matte med bloggen Tigers Tassemarker.
Tack snälla ni att ni tänkte på mig! Ni skriver så snälla
saker!
Bloggawarden är till för bloggar som har mindre än 100
följare som man tycker borde upptäckas av fler. Man ska
skicka den vidare till 5 bloggar som man gillar och som
även de har mindre än 100 följare. Jag skickar vidare
utmärkelsen till följande bloggar:

Björnar & Praliner

Vita Rosor

Änglarum

Lilla Lycksta

Lily´s Nya

Ta och kika in till dem vet ja´. Det är fina bloggar av
go´a tjejer!

Ha en skön söndag!

17 kommentarer:

Hobbykällaren sa...

Det var bra att lillkycklingen ser ut att ha fått ett gott hem..och det blev ju gulligt att sätta dom inuti ägget..Hmmm, jag kanske placerar några kycklingar i fågelburen som just nu hänger tom ute på farstukvisten..Gör det nå´t om jag snor din ide´sådär rakt upp o ner???
Grattis till awarden, som du förtjänat! Oj, nu har det visst redan blivit söndag och dagen ska bli vacker om allt stämmer!
Kram Kerstin

Lily sa...

Grattis till awarden och tack för att du gav den till mig :)
Så söt kyckling! Ägget är också underbart..
Ha en fin solig söndag
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till awarden, vilken fin bild det följde med den. Och det var jättegulligt och ge dig en ny kyckling, dom ser så söta ut där dom sitter i buren.
Disigt här också, men det kanske klarnar fram på dan.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Guud så söta dom kycklingarna blev i sitt bo! Ha en skön söndag nu...Kram Gunilla

LyckligaPraliner sa...

Hej! Tack för titten & kommentaren hos mig ! :) jag ska titta mera på din fina blogg när jag har mera tid. Är under tidspress idag.

Ha en härlig söndag !/ Ann-Louise

Anette sa...

Hallå
Guuud va jag vart glad för awarden Tack snälla rara du :)
Såå söta kycklingar hi hi passa bra där inne .
Ha de bäst gumman
Kramar Anette

Huset på landet sa...

Vilken trevlig överraskning med en ny kycklingkompis! Tänk så mycket omtänksamhet det finns i Blogglandia!
Grattis till den söta awarden!

Trevlig vecka!

Kram, Nicole

Lilla Lycksta sa...

Goa Vän!
Tack snälla för awarden. Kycklingarna är jättesöta i äggburen. Ha en fin söndagkväll.

Stor kram Camilla

Älskade pion sa...

Grattis till awarden.Visst finns det snälla människor...;)Söta kycklingar.Kram Ulrika

Nyanser av vitt sa...

Åh vad snällt av henne. Och grattis till din award också.
Kul att du är med i min utlottning
Kram Agneta

Änglarum sa...

Hej! grattis till dig ! och tackar o bugar för att du skickar den vidare till mig! Det är jätte kul :) jag suger på karamellen o funderar villka jag ska överlämna till! ha en fin kväll kramiz Jessica

Bitte sa...

Vad gulligt av henne att skicka en ny liten kyckling till dig! :-)

Grattis till din fina award, jag ska kika in på de bloggar du tipsar om nu.

Ha en fortsatt fin måndagskväll!

Många kramar
Bitte

Freshgarden sa...

Grattis till den fina Awarden, jättefin bild.
Gulligt att skicka kycklingen till dig, passar så bra tillsammans.
Ha det gott
Kram Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Det var verkligen rart att du fick en ny liten kyckling!
Och den awarden som du fick är så fin, så fin, jag tycker så mycket om bilden. Gratulerar!
Agneta kram

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Vad snällt att du fick en liten kycklingkompis.
Grattis till awarden,nu ska jag kika in på bloggarna du skickade vidare till.
Må så gott
Kram Anette

Bella sa...

Grattis till din award!!

Så snällt att du fick en ny liten kyckling, bloggvärlden är att riktigt bra många gånger :)

Hoppas du får en skön tisdagkväll

Kramar Bella

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Du har något att hämta inne på min blogg :) Kram Tilda