12 mars 2011

Oj, vad det gick undan!

Som jag berättat förut så har jag en himla massa knep-å-knåp-
prylar precis överallt. Ordning, vad är det?  ;0)  Jag har bl.a
haft en ny overlockmaskin ståendes i sin oöppnade kartong sen
drygt 1,5 år tillbaka. I matkällaren... Ja, jag säger ju det, jag är
helt tokig!  =0)

Foto: Lånat från nätet.

I torsdags var så min kära mor här för att lämna sina
katter för en dryg veckas passning. "Kattpensionatet" har
alltså öppnat. Bara lite glesare mellan katterna än vanligt...
Men det känns bra att vår lille vite vän får lite sällskap nu
när  han så plötsligt blivit helt ensam katt här hemma. Nåja,
tillbaka till ämnet! Jag rotade fram min overlockmaskin och
fick upp den ur lådan. Med gemensamma ansträngningar fick
jag och  lilla mamma trätt den och gjort den klar för start. Vi
skulle prova att sy in ett par byxor längs hela benen. Jösses,
vad det gick! Den sydde och skar kanten samtidigt. Jag var
helt imponerad! Och mamma var helnöjd som fick med sig
ett par användbara byxor hem. Så där bara! Tänk vilka grejer
man har i sina gömmor!  ;0)

Ha en forsatt skön lördag!  ö

10 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej! Tack för kommentaren ! Här är fönstertvätt på gång... Satte mej som följare så jag kan titta mera på di trevliga blogg.. Vi återkommer:)
Ja vilken skatt du har i gömmorna !
Kraam
Sanne

Gunillasljusglimtar sa...

Hej vännen! Ingen kisse i sikte då? Hade du en sån i gömmorna! Stor skillnad på vanlig eller? Är dom dyra då? Syr ju med min ej så gamla maskin men tror att en overlock skulle va smidigare kanske...trevlig lördag Kramis Gunilla

Vild-rosen sa...

Overlock maskin är det bästa som finns och absolut min käraste ägodel, iaf när jag skall sy. Min overlock stod också i en kartong bra länge innan jag började använda den men nu används den desto mer, det blir ju som köpt.
Ha en fin lördag
Kram Susanne

Annelie sa...

Tack för titten hos mig..:)) Ha en riktigt mysig kväll...KRAM!!

Puumuli sa...

Oj, vad trevligt fynd ni gjorde med mamman! Det gäller att packa upp alla apparater så att man kan använda dom...

Hur är det med lille kissen? Har han visat sig?

Kram
Sari från Puumuli

Gugis Pärlor sa...

Bättre sent än aldrig ;O) Overlockmaskin är sömmerskans bästa vän... syr snabbt och fina sömmar...nu blir den säkert använd massor!!!

Kram Gugi

mosterfi sa...

Helt otroligt att den stått så länge utan att komma till användning... :) Lycka till med din "nya" maskin. Ha det gott / Sofie

Duse Pasteller sa...

1000takk for koselig kommentar hos meg!
Velkommen tilbake!:)
Klem, Janni

Allis sa...

*ler*
för det kunde varit jag... tänk vad man har i sina gömmor - det blir nästan dubbel glädje när man återupptäcker det som en gång var så roligt att köpa ;))
Håller tummarna att din lilla kattvän kommer tillrätta!!
Kram Allis

farmor ankus sa...

Ja du det är inte dåligt vad nya maskiner kan göra.
Men hur kan du bara låta maskinen stå utan att använda den.
JAg har nya projekt hela tiden till min nya symaskin, det är ju mycket roligare nu när det inte krånglar när man syr.
HA en god dag
kram