19 mars 2011

Fredagsbak...

Igår kväll hade jag min rara arbetskamrat här på besök.

Så jag ställde mig att baka när jag kom hem efter jobbet.

Cupcakes med lemoncurd och maräng. Mmm... Var
så goda att smaka. Det blev några kvar.  ;0)

Vår kattkille håller på att återhämta sig efter sin utflykt.
Äter och sover mest. Inte så mycket aktiviteter. Jo, han
myser gärna i sängen med oss på morgonen! Han var
inte alls lika fjäskig på det sättet innan han försvann. Så
det gäller att passa på att mysa med honom när man får
chansen.

Snart kommer mamma och hennes man och hämtar
sina katter och vårt "kattpensionat" kan stänga för denna
gången. Dagarna de har varit här har gått fort.

I kväll kommer ett par goda vänner på besök. Det skall
bli trevligt! Hoppas bara att jag lyckas med maten vi
skall bjuda på...

Tack för alla glada tillrop angående vår återfunne vän!
Skall försöka att kika in till er senare idag.

Ha en fortsatt skön lördag! Själv har jag tagit en
promenad i den värmande, härliga solen!

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Oj det sås så gott ut det me!Var inne hos vårt lilla bo,där fanns det smarriga toblerone muffins...Mmm vad sugen man blir! Lille kissen nu mår han väl gott! ha en trevlig kväll nu då! Kramis Gunilla ♥

Vild-rosen sa...

De där såg riktigt goda ut. Skönt att kisse har kommit tillbaka.
Önskar er en trevlig kväll
Kram Susanne

Puumuli sa...

Det är så skönt att den lille kissemissen äntligen kom hem! När jag var ung, rymde en av våra katter och han kom aldrig tillbaks så jag känner igen den där känslan av hopplöshet...

Dina muffinsar ser smaskiga ut!

Kranm
Sari från Puumuli

Allis sa...

Det låter som du haft, och har en härligt skön helg - och så gott att den lille rymlingen är hemma igen, hel och frisk!
Må gott!
Kram Allis

Himla Vitt sa...

Hej!

Går in och läser på din fina blogg, så nu har jag en utmaning till dig som jag fick ifrån Jag & Vit om du läser på min blogg så ser du...har också såklart länkat till din blogg.

Lycka till

Charlotte / Himla vitt

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Mmm, låter smarrigt med lemoncurd o maräng!
Hoppas det gick bra med middagen, men det gjorde det säkert :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Änglarum sa...

Smarriga bakverk..Allt frid o fröjd hemma nu? med rymlingen hemma :) må så gott, kramiz Jessica