09 februari 2011

Ni är för underbara!!

Tack, tack, tack alla ni underbara rara som gett mig
så mycket värme i sorgen efter vår gamle vän!

Helt otroligt vad härligt det känns att ha er där ute. Vill
ge en vacker ros till var och en av er!
Det är tomt här. Inga välbekanta steg över sovrummets
trägolv, det lilla kurret och sen någon som landar i sängen
och lägger sig vid ens knäveck. Suck... Men livet går
vidare. Vi har så många fina minnen från alla år med vår
älskade kisse.

Nu till något annat!

Det pågår packning här. Skall ju slänga ut vitrinskåpen
etc i matrummet. Samt tapetsera om vi bara hittar något
vi gillar...

Här är min "finservis", Foglia från Villeroy & Boch. Den
är jag väldigt förtjust i.

Denna fina ängel fick jag av mamma en gång.

I detta motiv har jag både assietter, djupa tallrikar
och kaffekoppar med fat. De kommer fram till jul.
Synd egentligen att bara använda dem då.

Dessa kunde jag inte motstå. Tror att jag köpt dem
på Plantagen. Har även en mycket äldre vacker
variant men de känns lite ömtåliga. Dem hittade jag
på en loppis för några år sen.

På E-bay har jag hittat dessa fina fat. Tycker så
mycket om mönstret. Har även en burk med lock
med samma motiv. Ja, tänk vad man hittar i
skåpen!  =0)

Ha en skön torsdag!! Skall kika in till er snart.

Bamsekramar!!

11 kommentarer:

Hanna sa...

Så mycket fint du visar och en vacker ros.
Kram
Hanna

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för rosen! Vilka fina saker du har i gömmerna...Kramis Gunilla

Vardag och flärd sa...

Riktiga läckerheter du packar ner! Men du ska väl upp med det igen och använda det? Sånt får man inte gömma undan!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Så lessamt med din goa katt, jag vet precis hur tomt och konstigt det blir. Det är svårt och sova när man är van att det ligger en varm go kisse och snusar intill.
Jättefint porslin du plockat ur skåpet.
Kramar
AnnaMaria

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Den där änglaservisen känner jag allt igen!
Vi använder den mellan advent o trettonhelgen ungefär.
Synd att den har utgått ur sorimentet....
Ha en fin torsdag!
Kram Annica

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Så mycket fint porslin du har. Visst är det roligt att kunna använda olika stilar vid olika tillfällen, men oj vad det tar plats att förvara :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så tråkigt, vet precis hur du känner, det var ju inte så länge sen som mina 2 gamla katter fick somna in. En liten tröst är kanske ändå att din katt blev gammal.
Kram Sofia

Huset på landet sa...

Så sorgligt att ni måste skiljas från er fyrbenta vän. Men säkert lämnar många trevliga och ljusa minnen kvar!
Ni har så mycket vackert porslin, härligt att flera olika serviser.

Kram, Nicole

Lily sa...

Tack för den fina rosen!

Så mycket fint porslin du har! Det är kul att se vad man har i sina gömmor :)

Ha det gott
Kram Lily

Maleviks Rosenträdgård sa...

Rosor e fina :)
Undebart Porslin,,,,Me Like :)
Hoppas Din kväll e bra
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

till helgen......
Välkommen att vara med :)
Ha det gott
Håkan

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, det blir konstigt tyst och tomt efter ett husdjur. Det är lite mer än ett husdjur det är en varelse som finns med en hela tiden liksom...
Vilket vackert porslin du har! Och det vackra julporslinet borde komma fram oftare! Ditt var så väldigt fint.
Agneta kram