05 februari 2011

Lite syndigt så här på lördag kväll...

Tänkte att ni skulle få en tjuvkik på vad det är jag håller
på att sy på underklädeskursen.

Fick äntligen satt mig en stund vid maskinen här hemma
i kväll.

Underbar avkoppling...

 Spännande att se hur det blir...

Vad tror ni? Blir det bra?
(Ber om ursäkt för ev. katthår ni lyckas se på fotona!)
Ni kanske undrar vad grejen är med att sy underkläder när
de finns att köpa klara? Jo, det är så himla kul att frossa loss
i tyger och spetsar för att sen sy en alldeles egen kombo.
Som en bal på slottet!! Alldeles, alldeles underbart!  ;0)

Kommer i riktigt feststämning här nu. De spelar så bra
musik på radion. Först gamla goda "What is love?" med
Haddaway och sen E-types nya "Back 2 Life". La, la, la!
Ok ,jag erkänner... Tog några danssteg för mig själv här
på rummet. Älskar ju att dansa!

Ha en underbar söndag mina Vänner!

20 kommentarer:

bakom berget sa...

Det ser ju jätteläckert ut! Du visar väl hela sen när det är klart va. Ha en fin fortsättning på helgen! Kram Åsa.

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad kul att sy egna underkläder och snyggt blir det.
Jag syr mycket, men underkläder har jag inte gjort än...en body sydde jag när jag var yngre.
Här har du en till som gillar bra dansmusik, då är det svårt att vara still.
Vilken fin bloggmall du har, jag som älskar änglar:-)
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser väldigt chict ut och jag förundras över att du klarar av att sy så fina sömmar. Har du en alldeles speciell symaskin eller vad syr du med för slags stygn och liksom måste vara töjbara, eller hur?
Kan tänka mig att det är jättekul! Som att knyppla!
Agneta kram

Lily sa...

Ser jätteläckert ut!
Frossa i tyger och spetsar för att kombinera låter helt underbart, halva nöjet, minst.
Spännande och få se det färdiga resultatet.
Önskar dig också en fin söndag
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har ju sett underkläder du sytt förut här på bloggen, så jag vet att du är otroligt duktig på detta. Vacker mörkrosa färg till det svarta.
Kramar
AnnaMaria

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vad duktig du är!!
Jag kan knappt sy upp ett par byxor, ha ,ha ,ha!!
E-type - mer party i mitten på 90-talet fanns väl knappt!
Inte är det svårt att locka fram den känslan när man hör honom!!:)

Ha en jätteskön söndag!
Kram Annica

Vild-rosen sa...

Åh vad kul. Gick en sådan kurs för ett antal år sedan och minns att det var så kul. Tyvärr är utbudet av kurser begraänsat här och någon sådan finns inte. Ditt arbete ser superläckert ut och jag hoppas vi får se resultatet sedan.
Kram Susanne

Äppelblom sa...

Hejsan!
Vad häftigt att sy sina egna underkläder. Det var något nytt för mig.
Tyvärr så har jag tummen mitt i handen, så jag skulle aldrig fixa det.
Det var kul att hitta din fina blogg och jag kommer att titta in fler gånger.
Ha en fortsatt skön söndag!

Barn och Pyssel sa...

Hej

Sydde också för en fem sex år sedan underkläder. Tyckte det var hur kul som hälst.
ha det bra.
Kram

Huset på landet sa...

Jätteläckra! Du är verkligen duktig på att sy. Själv får jag knappt ihop ett kuddfordal svängt, så jag beundrar verkligen alla som är duktiga på att sy!

Kram, Nicole

Majsan/ ljuslyktan sa...

Tack för den fina kommentaren på min blogg! alltid kul med nya läsare :)
Kram Majsan

Gugis Pärlor sa...

Duktiga du! Det måste ju vara bland det svåraste man kan göra ;O) Materialet och sömnaderna kan inte vara det lättaste att bemästra!

Kram Gugi

Ps. Välkommen med i min utlottning!

Anna smyger in.. sa...

Shit...du kommer bli helt oemotståndlig i dina nya stass..underbara färger..

Vardag och flärd sa...

Tack för att du tittade in hos mig och så roligt att hitta en pysslande göteborgare! Klart att man kan köpa underkläder, tofflor och allt annat men för oss pysslare är det så härligt när det "kommer saker ur händerna"! Visste inte att det fanns underklädeskurser, hoppas vi får se dina färdiga alster sen. Ska titta lite mer hos dig nu!
Kram Eva

Hanna sa...

Så roligt att sy underkläder.
Gjorde det för många år sedan när jag gick på min utbildning.
ha en bra söndags kväll.
kram
hanna

NinaH sa...

Wao! Ser läckert ut! Spännande få se det i färdigt skick!;-)

Skogslyckan sa...

Nej varför köpa färdigt när man själv kan välja tyger och spetsar. Ser väldigt fint ut!
Ha en fin vecka!
Kram Pia

farmor ankus sa...

Det såg ju jätte fint ut, det är något jag inte provat att sy underkläder, vilken fin ide.
Ha det gott
kram

Ting o Tankar sa...

Imponerande! Tänk att kunna sy egna underkläder. Jag kan nästan inte lägga upp gardiner och sy raksöm... =)
Det är ett vackert tyg. Hoppas på att du visar resultatet av din sömnad!
Ha det gott. Kramar till dig.

Gunillasljusglimtar sa...

ja så fint så! Tittar gärna på bilder på underkläder,hihihi...Kram Gunilla