28 februari 2011

Lite av varje...

Vilken dag... Rejält ilsken i omgångar under dagen.
Inte bra! Men desto roligare att se att jag återigen
vunnit i en bloggutlottning! Hurra! Ni skall få se vad
det var så småning om.
Jag håller fortfarande på att plocka ut saker ur mina
skåp i matrummet.

Dessa söta fat har jag fått ärva efter en äldre släkting
som var mig väldigt kär.

En yngre släkting till damen i fråga kommenterade mina
val på följande vis: Du har ju smak som en gammal mormor!

Ja, ja, jag har väl det då...

Men inte bryr jag mig om det för jag blev väldigt glad
över att det fanns saker som passade mig så bra kvar
att välja på. Skall visa er lite glassaker från samma
släkting en annan dag.

Igår bestämde vi äntligen att vi skulle välja den randiga
reatapeten vi hittat till matrummet. Givetvis fanns den inte
kvar när jag skulle köpa den efter jobbet! Grr... Bara att
börja om. Har "provtapetserat" på Boråstapeters hemsida
nu under kvällen. Har hittat ett par som kanske kan funka.
Men vi får väl titta vidare i någon butik.
Jag är ju dessutom så där fånig att jag gärna vill att även
den nya tapeten skall funka till de olika gardinuppsättningar
jag har idag. Annars får jag ju börja om helt på ny kula
beroende på vilken typ av tapet vi väljer. Men det kanske
är dags å andra sidan? Hmm... Det där får jag fundera på.

16 kommentarer:

Änglarum sa...

Grattis till att du vann en tävling! tycker mycke om dina fina assietter.ha en fin vecka.●♥♥● kramiz Jessica

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Mormorssmak eller ej,assietterna är ju jättefina.
Vad spännande med nya tapeterna,hoppas ni hittar nån bra.
Må så gott
Kram Anette

Lily sa...

Jag gillar din mormorssmak ♥
Låter spännande med tapseringen. Klokt att tänka på att det ska funka med gardinuppsättningen. Då sparar man en hel del pengar som man kan köpa lite annat skojsigt för.

Grattis till vinsten! Det är alltid lika kul :)

Ha det gott
kram Lily

Gunillasljusglimtar sa...

Så fina assietter,nostalgi! Vad kul att du vunnit också...Du visar så fina bilder tycker jag Kramis Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du fick fina asietter. Och jag har märkt att jag gillar saker som farmor och farfar hade jättemycket. Det är nog så, det går igen liksom.
Lycka till i tapetjakten.
Kramar
AnnaMaria

Anette sa...

Oj vilka härliga fat ,ja de är nog mormors fat hi hi jättefina
Ha en bra dag
Kram anette

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vad kul med nytt på väggarna!
Synd att de tapeterna du kikat på inte fanns kvar! Du hittar säkert något annat du gillar!

Ha en fin dag!

Kram Annica♥

Puumuli sa...

Grattis till vinsten! De där tallrikarna är härligt romantiska. Att tapetsera är alltid kul, man får ganska enkelt helt nya väggar.

Ha en fin första mars!

Kram
Sari från Puumuli

farmor ankus sa...

Vilka underbara tallrikar, dom är ljuvliga.
JAg förstår inte vissa som tycker illa om skönheter.
HA det gott
kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Jättesöta tallrikar! Att ha samma smak som en gammal mormor hade jag tagit som en komplimang;)

Hoppas ni hittar rätt i tapetdjungeln!

Kraam Jenny

bikim sa...

those dishes are just lovely!
happy night

Rosa

Ting o Tankar sa...

Jag tycker assietterna är söta!
Det där med tapeter... finns såååå myket att välja mellan. Du har inte funderat på enkla vita istället? =)
Lycka till i tapetvalet! Kram.

Skogslyckan sa...

Jag gillar också mormors saker...ler. Gillar tallrikar med brutna kanter, tycker de är så fina. Ha en fin dag!
Kram Pia

Kristall & Pynt sa...

Hej vännen!
Så vackra fat.
Ha det gott
Kram Sofia

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad många fina in lägg jag missat hos dig nu när jag haft blogglov....

Så vackra fruktallrikar!

Hoppas att din dag varit bra!
Kraaam Therese

Lilla Lycksta sa...

Jättefina fat. Var stolt över att du har smak som en gammal mormor. Lycka till med tapeterna du hittar rätt ska du se. Ha det gott min vän.

Kram Camilla