13 februari 2011

Gårdagens utflykt...

Vi tog ju en liten tur igår, mannen i mitt liv
och jag.

Vi kom till vackra Orust och jag var bara tvungen att
stanna för att titta på utsikten från en rastplats.

Vad sägs om dett dopp?! Njae, kanske inte nu men vem
hade tackat nej till denna brygga?

Göksäter var målet och där hittade jag bl.a
denna söta lampskärm.

 Med fina...

 broderade rosor...

Dessa två tyger var riktiga fynd. Tunt organzaliknande
tyg med blombroderier. Vitt och cremefärgat. Betalade,
håll i er..., 10 kr/m för det!

Väl hemma igen fick vi se fyra rådjur knallandes i grannens
trädgård! De tog sig snabbt upp på berget bakom hans hus
när de hörde oss. Och innan jag kom på att jag faktiskt hade
kameran i väskan var det bara en vit "rompa" kvar. Ser ni
den?

Här har dammsugits, promenerats och jobbats lite idag. Vad
har ni haft för er? Visst går helgerna går alldeles för snabbt?!

14 kommentarer:

Puumuli sa...

Vilken vacker utsikt ni har hittat! Alla årstider är vackra på sitt sätt fast vi brukar älska sommaren mest. Så söt lampskärmen är med broderierna!

Kram
Sari från Puumuli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helgen går alldeles för fort, önskar det var lördag idag. Jag ser rådjuret, fast utan vita fläcken där bak hade det varit svårt. Så fin lampskärm du köpte, jättesöta rosknoppar.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Låter som du haft det bra.
Skulle så gärna vilja åka till göksäter, har inte varit där sedan jag var barn.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det!

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!
Kram Annica

Gugis Pärlor sa...

Mysigt med utflykt! Verkligen vackert tyg du fyndade!

Kram Gugi

Tiger sa...

Vackra bilder och fina fynd!
Är lite "finn fem fel" över sista bilden. ;-) Jag var tvungen att förstora bilden för att se rumpan...

Pröva att vara ute tillsammans med eran katt först. Kanske kasta snöboll eller något annat som han gillar. Våran förra katt var född i november och började vara ute så här på vintern. De går ju inte gärna så långt när det är kallt och blir så glada när de får komma in i värmen igen. Tiger har egen ingång till förrådet där han har mat och vatten, vilket kan vara ett annat tips för att de ska hålla sig hemikring. Och jag förutsätter att det är en kastrerad hankatt, annars kan de nog vandra iväg tyvärr. Men eran katt är ju lite äldre och tidigare innekatt, jag vet inte om de kan reagera annorlunda.

Vinterhälsningar
Elisabet

Gunillasljusglimtar sa...

Va kul för er att upplevt detta i helgen...jag såg rumpen allt...Fina tyger o lampskärm Kramis Gunilla♥

Anette sa...

Åhh vilken mysig o fin blogg du har.Jättekul att kika in ... kommer nog igen .
Mysig skärm o jättefint tyg o vilket fyndpris.
Ha de bra.Kramiz

Vardag och flärd sa...

Det är väl Skåpesundsbron ni stannat vid? Fina fynd du gjort på Göksäter! Jag ska ta en tur dit på fredag och har redan skrivit en liten lista på vad jag ska titta efter. Bl a tyg till lampskärmar, men finns de fina skärmarna kvar behöver jag nog inte sy själv, då köper jag färdiga.
Ha det fint!
Kram Eva

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Tack för titten hos mej. Har varit här inne en stund och kikat runt, vilken fin blogg du har. Och WOW vilka fyns du gjort i helgen. Lampskärmen är såååå fin och tygen fantastiskt pris, man tror knappt det är sant.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Lily sa...

Vilken härlig utflykt ni var på!
Underbara fynd..
Ha en fin Valentindag ♥
Kram Lily

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Vilken fin lampskärm du köpt.
Hoppas du får en fin alla hjärtans dag.
Kram Sofia

Viola sa...

Vilka vackra bilder, kan tro att de var en härlig tur, ha en fin Valentindag, kram