01 februari 2011

Funderingar...

Jag fattar inte att jag skall vara så trött! Sitter på jobbet
och tänker att när jag kommer hem då skall jag minsann
sy lite inför underklädeskursen på torsdag eller göra den
där tavlan jag funderat på, kanske laga halsbandet som
gick sönder etc etc. Men orkar jag ta tag i det när jag
kommer hem? Svar: Neeej... Blir jag trött eller trött
mig själv? Frågan är: "Är svaret motion?!" Hängde ni
med?  ;0)  Jo, jag måste nog dessutom orka börja röra
på mig mer för att orka göra allt kul jag fantiserar om
dagarna i ända. Så, nu var det sagt! Basta! Skärpning!
Vet hut! Åh, nu känns det bättre!  =0)

Kram på er alla rara som förgyller min vardag!!

16 kommentarer:

bakom berget sa...

Pust! Jag är ju precis likadan. Men då tänker jag...Jag blir nog piggare och får mera energi när det blir vår. Hoppas på det.
Vi får väl rycka upp oss kanske.
Kram på dig!
Åsa.

Marlene sa...

Hejsan!Roligt att du titta in till mig,fin blogg du har och din vita katt ser precis ut som min.

Kram Marlene

Lisa-Maja sa...

Trött, trött och trött, jag är likadan...men jag är just nu mitt i tredje vändan förkylning i år och det tar säkert på kraftförrådet. Lever på hoppet om att det blir bättre med ljuset:) vad ska man annars göra?
Motion är säkert bra, men med måtta och välbehag;)

Må så gott!
kram lisamaja

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Hoppas att du känner dig piggare idag!
Det är hur jobbigt som helst att vara så trött!

Ha en fin dag!
Kram!

Vita små hjärtan sa...

Kram på dig Vännen!

Snäckskalsdalen. sa...

Ibland tänker man sig trött, tror jag, men den här tiden är inte riktigt kul, tycker i alla fall jag.
Man är trött efter vintern, man är trött på vintern och i mitt fall så fasar jag för vårvintern, det är inte min årstid så jag är också så där trött så det finns knappt.......
Agneta kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Här har du en som känner igen sig i vad du skriver..sitter still alldeles för mycket;)

Ska nog ta mig i kragen och åka o köpa nya löpardojjor snart:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Gunillasljusglimtar sa...

...Här kommer en till! Vet inte vad jag vill heller för den delen...dåligt med lust o inspiration! Men men det kommer väl ♥ Men då blir man väl vårtrött! Hahaha Kram Gunilla

Britt sa...

Jag känner igen det som du skriver. Man vill så mycket, men orkar inte när man kommer hem fr jobbet. Hoppas det vänder nu när våren kommer.
Härlig blogg du har. Är nu följare till den.
Må så gott
Kram Britt

Nyanser av vitt sa...

Så är det. Man blir piggare av motion. Man äter bättre och sover bättre.
Kramis

Zinkhjärtat ♥ sa...

Motion hjälper säkert men jag tror också att det känns bättre när våren kommer! Vi får hålla tummarna:)

Stor Kram Annelie ♥

Hanna sa...

Ha en mysig onsdagskväll.
Kram
Hanna

Anna smyger in.. sa...

Underklädeskursen?? Vad är det..himmel jag har aldrig hört talas om nåt sånt..

Aha så pass trött..mmm det går lite i vågor..ibland är man på tårna ibland är man trött..det ljusnar snart ska du se..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Det är ju så mycket man vill göra, men ibland är man helt enkelt för trött. Jag sover alldeles för lite, och det känns ut på dagen.
Köpte ett promenadband när det var så kallt och isigt, det är superbra. Jag både går och småspringer inne om jag vill nu.
Kramar
AnnaMaria

farmor ankus sa...

Men känns det inte så, nu när det har varit en mörk årstid och man väntar på ljuset och våren. Då kan man vara trött och åter trött.
Du ska se att du är snart pigg som en mört igen.
HA det gott
kram

Huset vid ån sa...

Jag känner igen mig så väl i det du skriver....
Hoppas att du snart får känna dig piggare!

Kraaam Therese