30 januari 2011

Utmaning...

Jag har fått en utmaning från rara Vårt Lilla Bo. Den innebär
att svara på frågor kring sitt bloggande.

1.) HUR LÄNGE HAR DU BLOGGAT?
Jag började i januari 2009.


2.)HUR MÅNGA BLOGGAR ÅTERVÄNDER DU TILL
REGELBUNDET SOM LÄSARE?
Jag tror det är uppåt 30 stycken än så länge men jag hittar
nya, fina hela tiden..


3.)AV DE BLOGGAR DU LÄSER, HUR MÅNGA
PROCENT ÄR DAGBOKSBLOGGAR OCH HUR MÅNGA
ÄR ÄMNESBLOGGAR?
De flesta skulle jag vilja kalla dagboksbloggar även om en del
av dem innehåller mycket heminredning (ämnesbloggar?).


4.)TYCKER FOLK SOM KÄNNER DIG ATT DU ÄR DIG
SJÄLV I DIN BLOGG?
Det är inte många jag känner som vet att jag har en blogg. Men
de som vet om den har inte sagt något annat, så jag antar att jag
är mig själv?

5.) HAR DU HITTAT EN FUNGERANDE GRÄNS FÖR
HUR PRIVAT DU VILL VARA I DIN BLOGG, ELLER
TÄNJS DEN GRÄNSEN HELA TIDEN?
Jag är ju i princip helt anonym och har valt den gränsen för att
det känns behagligast för mig själv. Har inte tänjt särskilt mycket
på det.

6.) I VILKEN UTSTRÄCKNING BLOGGAR DU FÖR ATT
FÅ BEKRÄFTELSE, TROR DU?
Jag måste erkänna att det är kul att få bekräftelse. Men om det är
därför jag bloggar? Njae… Snarare för att det är som att gå till
brevlådan och kika efter roliga brev flera gånger om dagen. ;0)


7.) HAR DU TRÄFFAT FOLK IRL (in real life) EFTER ATT
HA FÅTT KONTAKT MED DEM VIA BLOGGEN?
Nej, inte någon faktiskt. Men det hade ju varit roligt!

8.) TROR DU DET KAN VARA SKADLIGT FÖR VISSA
PERSONER ATT BLOGGA?
Det kan det säkert vara.

9.) HUR SER BLOGGANDETS NACKDELAR UT FÖR
DIG?
Att hela tiden tänka på att ha någorlunda bra foton att tillgå.

10.) TROR DU ATT DU FORTFARANDE BLOGGAR
OM TVÅ ÅR?
Ja, det tror och hoppas jag!

JAG UTMANAR NU:
Blommor i fönstret

Hoppas att ni har en skön kväll! Själv skall jag jobba lite
nu.

11 kommentarer:

Rosor och Spetsar sa...

Intressanta frågeställningar, och vilka underbara kattkillar där på sängen, överkastet är superfint.
Ha nu en fin söndagskväll
Kramar
Annelie

Hanna sa...

Visst antar jag utmaningen.
Ha en bra söndagskväll.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det här var en annorlunda utmaning eftersom den handlar om själva bloggandet. Jätteintressant och läsa din lista.
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Hej! Nu fick jag veta lite om dej också! Fick den utmaningen,lite kul faktiskt! Ha en bra söndagkväll! Kram Gunilla

Lilla Lycksta sa...

Roligt att läsa dina svar på frågorna. Ha det gott!

Kram Camilla

NinaH sa...

Kors! Inga lätta frågor att svara på!;-) Trevliga svar du gett!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken kul utmaning! Jag har oxå fått den men inte hunnit göra den än.

Jättefint överkast härnedan fast sötast är nog kattkillarna;)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Anna smyger in.. sa...

Härlig inställning..det är hur kul som helst med bloggkontakter..att vara anonym tycker jag precis som du.. är det bästa..så...när man långt om länge lärt känna varandra mer..ja då kan det bli mer kontakt..:)mail..telefon..mmm sådana kontakter har jag med mina allra bästa bloggsystrar..

Snäckskalsdalen. sa...

Kul att läsa lite vad du tycker och som för dig så är det inte många som jag känner som vet att jag bloggar, det är en alldeles egen liten bit av mitt liv som jag har alldeles för mig själv!
Agneta kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad kul att få läsa lite mer om dig....
Hoppas att du haft en bra dag på jobbet....

Kraaam Therese

Black Iris sa...

Bloggandet har ju blivit en liten hemlighet för stor del av bekantskapskretsen även om jag inte är så hemlig för er alla.
Det är på något sett ens egna stora privatsak Bra svar du fick till i alla fall...

Kram Maidi