02 januari 2011

Solsemestern...

Första morgonen på vår efterlängtade solsemester. Frukost
på balkongen. Kan det bli bättre?

Tidig tur på stranden ett par dagar senare. Underbart!

Här hade jag kunnat sitta länge. Vet inte vad det är med
mig och havet.

En promenad längs stranden blev det i princip varje
dag. Känna vågorna slå över fötterna...

Jag mådde bara så himla bra!

Vaknade till mulet väder en morgon. Men det blåste snart
bort och en skur rensade luften.

Tyvärr blåste det ett par dygn efteråt och havet blev ganska
upprört. Det blev dessvärre inget badande på ett par dagar.
Men solen sken och det var varmt och skönt. Mmm...

I morgon blir det till att söka vårdcentralen igen. De ville att
jag skulle göra det om jag inte blev bättre under helgen. Och
det har inte vänt ett dugg. Suck...

God fortsättning!

17 kommentarer:

Huset på landet sa...

Så underbara bilder! Jag längtar verkligen efter sol och värme nu!

GOTT NYTT ÅR och krya på dig snart!

Kram, Nicole

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka bilder! Nej man kan inte ha det bättre, så mysigt och se på bilder och minnas värmen och hur skönt ni hade det. Jag mår inte ett dugg bättre heller, snarare sämre. Har ont i halsen och en vidrig värk i hela kroppen, värker tom. i tänder och käken. Lycka till imorgon och krya på dig
Varm kram
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj här kom tankarna till sol och värme.
god fortsättning på 2011:)

Anna smyger in.. sa...

Hoppsan lilla fröken här kommer Anna Filipendula Rudbeckia och glider in mitt i solskenet..oj du...vilken härlig resa..klart man måste frossa i det minnet..och njuta.

Tjusig blogg ni har lilla fröken..trevligt..underbart trevligt..:)

Hanna sa...

Ja jag har varit i Florida i juni och början .på juli månad. Då var vi i Orlando. Vi hade fint väder, men det kom en och annan regn skur, med åska. Maken har dock varit där i september och jobbat och säger att då kan det vara lite blåsigt, men så var det inte i juni.
Krya på dig!
kram
Hanna

Vildrosen sa...

Tack för påhälsningen hos mig och jag önskar dig också en god fortsättning. Skall fortsätta kika lite i din mysiga blogg.
Kram

Rosor och Spetsar sa...

En God Fortsättning på det nya året önskar jag dig, och att du slipper bacillerna i halsen.
Bilderna är underbara, tänk att det finns annat än snö
Sköt om dig
Kram
Annelie

promenader på landet sa...

Hej vännen! Vilken härlig semester och visst är det magiskt vid havet! Må så gott kram Maria

bakom berget sa...

Åhh, så härligt det såg ut! Jag skulle gärna åka iväg till värmen ett par veckor nu.
Hoppas du kryar på dig snart!
Kram och god fortsättning!
Åsa.

Stjärnor & Champagne sa...

Men vännen, du är sjuk:(...Vad tråkigt. Jag har varit hängig i 4 veckor och hostar fortfarande. Jag som trodde att ni var iväg på resa nu, hm ja du vet dum blondin och hon har inte ens svarat på ditt mail. Stor krya på dig kram från mig

Black Iris sa...

Nu blir jag riktigt avundsjuk. Själv ligger jag här hemma i snöiga Partille med influensa. Både jag och gubben har drabbats och vi nästan bråkar om vem det är mest synd om.
Njut nu av semestern

Kram Maidi

Gunilla sa...

Så härligt att kunna fara bort och få njuta lite.

Hoppas att du kryar på dig.

Ha en fin semester
Gunilla

Viola sa...

Vilka underbara bidler det får en att längta ännu mera, krya på dig och en god fortsättning på 2011, kram VIOLA

Systrarna Hjertén sa...

Lite sol och värme skulle sitta fint nu!

Krya på dig!
/Frida

Älskade pion sa...

Härligt det såg ut det där.;) Hoppas att du snart känner dig bättre.Krya på dig.Bamsekramar Ulrika

Snäckskalsdalen. sa...

Är man/bor man på västkusten som vi gör så har man nog ett speciellt förhållande till havet och det skall vara så att man kan se solen gå ner i det....
Dina bilder är underbara, jag längtar tills jag också får gå med fötterna i fin sand och vattnet rullar över dom...
Hoppas du mår bättre nu!
Din klänning (blus) var så fin så fin!
Agneta kram

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka härliga bilder....
Det snöar för fullt hemma hos mig, så det var sköönt att få drömma sig bort en stund......

God fortsättning på det nya året!
Kram Therese