23 januari 2011

Blomsterfröjd!

Jag fick en så vacker tulpanbukett av min goda vän i fredags!

Alldeles vita och krispiga med lila "stick" till.

Tulpaner har jag ju svårt för att hålla fina. De vill gärna
ränna iväg. Får väl försöka att ta hand om dessa skönheter
ordentligt. =0)

 Detta totalt misslyckade foto blev ändå lite lyckat tycker jag.

Tidigare på dagen hade jag köpt mig en hortensia när jag ändå
var ute och fixade färska räkor med diverse tillbehör inför
kvällen. Jag bara älskar hortensior! Blomsterlandet hade bra
pris. Och då är det ju ännu bättre!

Älskar ju även rosor. Köpte mig även en liten miniros. Den fick
vara fin i ungefär en halvtimme. Sen hade en matchande vit katt
brutit av en av blommorna. Morr!!! Ni ser den i bakgrunden till
vänster. Nedstucken i ett provrör som sen är nedstucket i jorden.
Vad gör man inte för att fylla "hålet" som blev??!

Idag har vi kikat på tapeter till matrummet. Har väl hittat
några ok alternativ. Men vad svårt det är när man inte hittar
något som ens liknar det man föreställt sig! Tydligen skall
man inte ha blått/blågrått. Det verkar vara mer åt det turkosa
hållet som gäller. Ja, ja, vi får se vad det blir till slut.

Kycklingen står i ugnen, nu skall jag fixa resten. Hungrig!

Ha en skön kväll!!

17 kommentarer:

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Härligt med fräscha blommor (så länge det varar)!
Hoppas kattuslingen låter dina andra vackra blommor stå ifred! ;)
Ha en fin kväll!
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kyckling har vi käkat idag också, det är gott det. Så fin bukett du fick, och jag håller med. Mina tulpaner brukar bli väldigt långa också.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Så fina tulpaner så... blev ju fint det kortet som var skakigt!! Ha en trevlig söndag kväll!! Gunilla

Hanna sa...

Så fina blommor.
kram
Hanna

NinaH sa...

Härlig tulpanbukett!
Hortensia och Ros likaså. Men aj, aj, aj kissen- så får du väl inte göra med mattes vår-blomster-fröjder!;-)

Lilla Lycksta sa...

Vilken fin bukett Tullpaner. Fick lära mig för ett tag sedan att Tullpaner ska ha lite vatten vid fötterna, för att inte dra iväg för fort. Jag har prövat det och det verkar stämma. Fin Hortensia också.

Ha en fin söndagkväll.

Kram Camilla

Lily sa...

Så fina tulpaner du fick! Blommor är en lisa för själen :)
Jag älskar också hortensior fast jag har ingen tur med dem..
Ja du, de små kattliven gillar också blommor:(
Absolut inte kul..

Ha de gott

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka vackra tulpaner du fick! Hortensia är oxå fint:)

Hoppas ni hittar de rätta tapeterna till matrummet!

Kraam Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara tulpaner du fick.Bara älskar tulpaner.Fin hortensia du fick också.Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

nderbart vacker bukett. Jag är nog lite tokig för jag gillar när tulpanerna spretar åt alla håll! Blir spännande att se vilken tapet ni väljer till slut. Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Pia

Vild-rosen sa...

Den tulpanbuketten var väldigt vacker.
Önskar dig en måndag.
Kram Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin bukett du fick! Och det du kallar misslyckade kortet är ju fulländat, tala om underbar bild, en riktig tävlingsbild!
Hortensior är fina blommor!
Och ja, dessa små vidriga absolut underbara husdjur vi har....men vad gör det att dom bryter av en ros....du fixade det ju lätt som en plätt också.
Hoppas kycklingen var mumsig.
Agneta kram

Lisa Löfgren sa...

vad mycket fint man hittar här hos dig :)
/Lisa

Ting o Tankar sa...

Fina tulpaner!
Snäll vän!
Kyckling till middag. Gott!
Kramar till dig.

Anna smyger in.. sa...

Oj...vilka underbara blommor jag drunknar i dem..du det är mer än härligt med vårblommorna..

Nya tapeter..så kul..jag har oxå lite nytt på G här hemma..köket ska få ett litet lyft med nya möbler...:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja katter kan vara snabba små sabotörer när det gäller blommor.
Härligt med så mycket blomster att njuta utav,
kram:)

farmor ankus sa...

Vilka fina bilder, du tagit av blommorna. Ibland när man plåtar så blir det lite fel .....men ändå så rätt.
HA det gott