08 december 2010

Liten rapport...

Jag hade väldigt trevligt på födelsedagsfesten i lördags kväll.
Ända fram till halv fyra på morgonen då jag blev hämtad av
mannen i mitt liv. Tänk vad vi tjejer kan hålla i gång!  ;0)

Jag är väldigt glad och tacksam över att ha fått firat denna
dag ihop med min mycket goda vän. Hon har en tuff tid
bakom sig med sjukdom och elände. Och hon har varit så
oerhört tapper. Vilken kämpaglöd! Hon betyder väldigt
mycket för mig.

I fredags kväll bad min go´a svägerska mig att göra fler
ljuslyktor under helgen. Hon är helt underbar, den tjejen!
Åtta till blev gjorda och jag tror att hon bara har fyra kvar
nu av de totalt fjorton jag lämnat till henne. Det ni, kallar
jag engagemang! =0)  Åh, vad glad jag är att jag har henne
som pushar på mig med jämna mellanrum.





Med risk för upprepning... Här är några av de nya lyktorna.
 
Igår skulle jag och en god vän gå på Liseberg och mysa lite.
Trodde vi... Det var ju stängt! Så himla snopet. Och vi är
båda säkra på att vi kollat öppettiderna. Men, men... Hem
till henne istället och mysa med hembakta lussekatter och
pepparkakor. Det går inte av för hackor det heller!
 
Jag har haft tur i ett par utlottningar det senaste. Så himla
roligt att vinna! Kommer att vänta troget vid vår brevlåda! ;0)
Visar mina fina vinster när de anländer.

Här faller snön på utsidan och jag hör grannar vara ute och
skotta. Vintrigt värre!
 
Ha en skön fortsättning på veckan!
 

11 kommentarer:

NinaH sa...

Grattis till alla dina sorters "trevligheter" -allt från väntrivsel, lyktförsäljning till lotterivinster!;-)

Elsa och Helena sa...

Så fina ljuslyktor du gör! Ser så där härligt frostiga ut och vilket fint sken dom ger!!

KRAM Helena

Skogslyckan sa...

Dina ljuslyktor du gör är så vackra. Inte konstigt att de säljer som smör.
Ha en riktigt fin vinterdag!
Kramar Pia

bakom berget sa...

Det låter som om du har haft det riktigt trevligt på sistone. Men va...Är det inte julmarknad på Liseberg i dessa tider??
Dina ljuslyktor är jättemysiga. Ger så fint sken genom frostat glas.
Ha en fin torsdag! Kram Åsa.

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilka fina lyktor.

Ha en bra dag

Kram

Hobbykällaren sa...

Ja, det måste varit en kul fest;) Ljuslyktorna är jättefina, förstår att dom säljer. Vilken otur ni hade med Liseberg, synd. Ha en bra dag och en trevlig helg. Kramar från oss.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har allt sett att du varit en turfia också, kommer och bli spännande med paket. Och det var ett lyckat kalas, dom brukar hålla på länge. Din manager säljer bra, det är jättefina lyktor så hon har säkert lätt och sälja slut på alla.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Huset på landet sa...

Dina lyktor är helt underbara!

Ojoj, party till småtimmarna, du är duktig på att hålla igång du!

Å så spännande med paket, nästan som att vänta på tomten ;).

Kram, Nicole

Sari sa...

Hejsan!
Såå vackra ljuslyktor du gjort!
Och såå många! Vad pysslig du har varit!
Oj, födelsedagskalas till halv fyra på morgonen!
Hur orkar du?? Det var läääänge, lääänge sedan jag var uppe så sent...(Jag har nog aldrig ens varit uppe så länge!)

Snart helg!!! Såå underbart!
Ha det bra!
Kram Sari

Allis sa...

Grattis till dina vinster, ska bli spännande att se vad det är!
Lyktorna är alldeles underbara!
Snart helg igen ;))
Kram Allis

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilka fina ljuslyktor du gör. Gillar speciellt den med ängeln. Va bra med en svägerska som "manager" :-)
Vad roligt att du haft tur och vunnit!
Ha en skön helg! Kram, Ingela