06 november 2010

Pärlpaus...

Har suttit med mina pärlor igen nu i kväll. Var tvungen
att ta en paus för jag blev så trött i ryggen. Tre halsband
är trädda, dock är lås och hänge kvar att ordna. Så
himla roligt att det där pärlandet äntligen blivit av! Och
tack för komplimangerna om mina halsband! De värmer
verkligen.

Lovade ju att visa vad jag fick i present på Gotland...

Dessa söta pulsvärmare som min släkting stickat. Kul!


Och så hade jag lyckan att få ett par fårskinnstofflor! Kunde
inte bli bättre! Åh, vad glad jag blev!
Måste bara berätta förresten. Vi var i en hemslöjdsbutik i
Visby och där kom det in en äldre dam.Hon skulle på
toffelmiddag och behövde ett par fårskinnstofflor. Vet ni vad
toffelmiddag är?! Något nytt? Inte billigt att gå på med tanke
på vad tofflorna kostade...  ;0)

Ha nu en fortsatt skön kväll!!

12 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Vilka presenter du har fått.
Älskar sådana tofflor,frusen som jag är och handledsvärmarna var så fina.
Förstår att du blev glad.
Må så gott i helgen
Kram Anette

Beatrice sa...

Vad mycket fint du har fått, tofflorna ser jättemysiga och varma ut :-).

Ha en fin allhelgonahelg!

Många kramar
Beatrice

bakom berget sa...

Vilken kul idè med toffelmiddag! Jag älskar att tassa omkring i tofflor eller raggisar.
Va fina pulsvärmare du fick!
Ha en fin söndag! Kram Åsa.

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilka fina presenter! Själv går jag alltid omkring i fårskinnstofflor här hemma, varmt och skönt :-)
Jag har skickat din vinst till dig idag, förhoppningsvis får du den imorgon.
Nu har jag lagt in dig i min blogglista, så jag hittar tillbaka hit :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

anapanda sa...

har en tävling i bloggen just nu som går ut på att du ska lista ut vilket intro det är jag spelar på piano :) kika in och se om du vet vad jag spelar!

Sari sa...

Åh, vad roligt att du kommit in i någon slags pärlinspiration!! Sådan inspiration saknar jag tyvärr just nu och det var ganska länge sedan jag höll på med pärlor och smycken. Det är väldigt kul när man är inspirerad. Däremot har jag äntligen fått lite sytt då och då! Det blir ju inte så långa stunder, men ack, den som ger sig....! Till slut blir det något iallafall! SKÖNT!
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Sari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina pulsvärmare och tofflor du fått, nu slipper du frysa. Roligt att du är med i min utlottning, dina lotter ligger i lådan.
Lycka till och kramar
AnnaMaria

Lilla Vrån sa...

Roligt med lite halsbanstillverkning.
Ibland blir jag så sugen på att pyssla, men det kommer så mycket annat i vägen.
Men när man väl tar sig tid ger det ju så mycket.
När jag är kreativ mår jag som bäst:)
Kramar/Carina

Lily sa...

Fina presenter du fått!
Vilken härlig grej, toffelmiddag :)

Ha en fin vecka
Kram Lily

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina presenter du fick! Toffelmiddag har jag aldrig hört talas om:)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara presenter! Tofflorna är ljuvliga men det är pulsvärmarna också.
Hoppas damen hade trevligt på sin toffelmiddag! Vad det nu kan vara....
Agneta kram

Black Iris sa...

Fårskinnstofflor är aldrig fel så här års.