16 november 2010

Använde knappt kameran...

Åkte ju till Kiel med mamma i torsdags. Det var trevligt
men jag använde knappt kameran kan jag konstatera...
Måste tyvärr säga att nya Stena Germanica var ett riktigt
nedköp! Svårt att hitta till hytten. Väl där stank den diesel.
Som väl var fick vi byta. Vi blev en timme försenade in
till Kiel. Och när vi kom tillbaka efter en dag i land funkade
inte landgången utan vi fick gå ut i regnet och gå ombord
via bildäck. Klättra upp 6-8 våningar i ett trapphus! Vilken
lyx... Dessutom funkade inte hyttnycklarna när vi väl kom
till hytten svettiga och griniga. Suck! Själva båten är inget
kul alls. Mycket sämre än den gamla. Surt! Men vi hade
en trevlig tripp trots allt!
En så´n här glass står man sig på ett tag. Mums! Man måste
ju pausa i butiksspringandet...  ;0)

Otroligt vackra rosor smygfotade med mobilen...

Denna julstjärna var spräcklig både på blomma och blad. Läcker!

Vi hade inget vidare väder. Regn hela dagen i princip. Tur att
man kan vara inomhus! Men dumt av mig att inte använda
kameran bättre...

8 kommentarer:

Allis sa...

Så skönt att du kan känna glädje över resan trots allt som inte fungerade... ungefär som livet självt: Upp och ner, bra och sämre men det gäller att hitta sina "guldkorn" mitt i alltihopa.
Kram Allis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ni hade lite otur med båten, men låter som ni hade rätt trevligt i alla fall. Glassen ser väldigt god ut.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Hobbykällaren sa...

Oj, vilka strapatser. Vilken otur, hoppas att det var övervägande positivt iallafall, och den glassen väger väl upp en hel del;) Kram Anna-Karin

Jenny sa...

Hej Vännen!
Det lät inte som en angenäm båttur..vad bra att ni hade en trevlig resa i alla fall!

Kraam Jenny

Ting o Tankar sa...

Ni verkar haft det fint ändå, trots båten.
Kramar.

Black Iris sa...

Nej men herregud vilken dålig koll jag har då.
Har aldrig tänkt på att du bor i Göteborg.
Visst var jag i Allum och klippte mig på La Widé
Kramen Maidi

Snäckskalsdalen. sa...

Då blir det bättre nästa gång! Sämre kan det inte bli då. Skönt att ni hade trevligt i alla fall!
Kram

Vita små hjärtan sa...

Mmmmm, den såg god ut!!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha